rss

Mitsubishi Evo X: fotografii oficiale

  1. 25/09/2007
Fani ai dinamicii pure si ahtiati ai virajelor stranse parcurse la viteze imposibile, asteptarea a luat sfarshit: cu putin timp inainte de dezvelirea oficiala programata pentru salonul auto de la Tokio: Mitsubishi a facut publice primele fotografii oficiale ale noului Lancer Evo X.

Cele patru poze (una cu interiorul versiunii GSR, destinata pietei americane, si trei cu exteriorul variantei MR, asteptata de piata japoneza) dezvaluie o silueta deja foarte familiara, cel mai rapid Lancer fiind practic o versiune de serie a binecunoscutului concept Prototype-X, aratat lumii prezente la salonul auto de la Detroit.

Sub capota ambelor masini se regaseste acelasi motor supraalimentat de doi litri cilindree, ce furnizeaza celor patru roti (via binecunoscutul sistem de tractiune integrala S-AWC) 295 CP si 407 Nm, cu 15 CP si 52 Nm mai multi decat cel de pe Evo IX.

S-AWC, minunea tehnica ce combina un diferential central, un sistem de control al inclinatiei masinii, un program de stabilitate si un
diferential spate ce poate alterna cuplul intre cele doua roti pentru ca masina sa mearga ca pe sine in aproape orice situatie, nu primeste insa grija cuplul enorm transmis de motor inainte ca acesta sa fie procesat de o cutie de viteze manuala cu cinci trepte (daca-l alegeti pe Evo MR) sau de inedita transmisie Twin Clutch SST, ce propune sase rapoarte si un sistem cu dublu ambreiaj.

Totusi, desi teoria suna extrem de bine, Evo X s-a dovedit in timpul primelor teste usor mai lent decat predecesorul sau in linie dreapta; pe de alta parte, se pare ca masina se dovedeste un adevarat campion pe orice tip de viraje, ceea ce, sa recunoastem, conteaza cel mai mult.
Vizualizari: 423