Japonezii au dat publicitatii o serie de informatii despre varianta de serie a lui Evo X.
Nu trebuie, bineinteles, sa ne asteptam la vreo surpriza de proportii, exteriorul fiind aproape identic cu
Prototype X, prezentat la inceputul acestui an.
Mici diferente exista totusi: sunt mai putine LED-uri incorporate in faruri, farurile de ceata au alta forma, jantele si pneurile sunt mai mici, respectiv oglinzile retrovizoare au fost micsorate o idee. Poate ca sunt si alte
maruntisuri, dar acestea ne-au scapat si noua.
In ceea ce priveste conceptul de baza, acesta n-a suferit nici o modificare. Propulsorul este un patru in linie usor, dar foarte puternic (
300 de cai-putere), tractiunea este integrala, dar Mitsubishi ne promite solemn ca noua masina va fi mai buna din toate punctele de vedere.
Legendarul agregat de 2 litri, turbo, nume de cod
4G63, a fost inlocuit cu unul nou care are un sistem de distributie variabila revolutionar, botezat
MIVEC3.
Sistemul 4x4 (S-AWC2) este o evolutie a precedentului, electronica fiind capabila sa controleze atat franele, cat si distributia cuplului la roti.
In intregime noua este
cutia de viteze robotizata, cu sase rapoarte, care este capabila sa schimbe mai rapid decat orice pilot din lume.
Se pare ca Evo X va fi primul über-Mitsu care
nu va fi lansat in Japonia, el fiind disponibil la vanzare mai intai in SUA, pentru ca in Europa si in Tara Soarelui-Rasare sa soseasca cu o minima intarziere.