rss

Model nou de top Cayenne cu 550 CP, aerodinamica activa si frane de inalta performanta

  1. 13/09/2017
  2. Categoria: Porsche
  3. Tags: Cayenne Turbo, 550 CP

Dupa premiera mondiala in cadrul celui de-al 67-lea Salon International de la Frankfurt, noul Porsche Cayenne Turbo isi ocupa locul din varful gamei. Modelul de top complet nou din cea de-a treia generatie Cayenne ridica inca o data stacheta pentru performante sportive in segmentul sau. Motorul de patru litri V8 biturbo livreaza 404 kW (550 CP). Dinamica sporita la condus se bazeaza pe combinatia de tehnologii ingenioase, cum ar fi aerodinamica activa care include spoilerul de pe acoperis, suspensia pneumatica controlata cu trei camere, anvelopele mixte si noua frana de inalta performanta.
Cu optiuni suplimentare, precum directia pe puntea spate sau stabilizarea electrica a ruliului cu un sistem de 48 de volti, SUV-ul poate ajunge chiar si la caracteristicile de condus ale unei masini sport veritabile. Noul Cayenne Turbo accelereaza de la zero la 100 km/h in 4,1 secunde (3,9 secunde cu pachetul Sport Chrono) si atinge o viteza maxima de 286 km/h.

Un design si mai ager

Cu o parte frontala unica si cu farurile principale LED ale sistemului Porsche Dynamic Light System (PDLS), Cayenne Turbo are un aspect dominator si independent. Noaptea, noul Turbo se distinge de alte modele Cayenne prin luminile fata dispuse pe doua randuri. Aspectul lateral este caracterizat de rotile Turbo standard de 21 de inch, rezervate in mod special pentru modelul de varf, cu pasaje extinse ale rotilor, cu margini vopsite in culoarea exterioara. Tevile de esapament gemene, specifice pentru Turbo, sunt caracteristicile cheie distinctive pentru spate. Tocurile usilor si sortul spate sunt vopsite in culoarea caroseriei. Interiorul complet nou demonstreaza sporirea capacitatilor modelului Cayenne Turbo: mai mult sportivitate si, in acelasi timp, mai mult confort. Practic, toate functiile SUV-ului complet conectat pot fi afisate si operate cu ajutorul ecranului tactil de inalta rezolutie al cabinei Porsche Advanced Cockpit. Printre acestea, de exemplu, se afla sistemul BOSE® Surround Sound cu 710 wati, disponibil in pachetul standard. Soferii si pasagerii experimenteaza acest model de ultima generatie in scaunele sport cu ajustare in 18 directii. Tetierele integrate sunt o caracteristica noua si amintesc, de asemenea, de modelul 911. Toate scaunele si volanul sport multifunctional cu un design exclusiv Turbo sunt incalzite ca dotare standard.

Putere mai mare, cuplu mai mare: biturbo in opt cilindri cu 550 CP

Inima modelului Cayenne Turbo este noul motor V8 de patru litri, cu turbina dubla. Cu o putere de 404 kW (550 CP), acesta depaseste motorul predecesorului sau cu 22 kW (30 CP), in timp ce cuplul maxim de 770 Nm reprezinta o crestere de 20 Nm. Noul Tiptronic S cu opt trepte se face simtit atat la acceleratie, cat si la viteza, cu ajutorul sistemului Porsche Traction Management (PTM) cu tractiune integrala activa. Noul Turbo accelereaza la 100 km/h in 4,1 secunde (3,9 secunde cu pachetul Sport Chrono) si atinge o viteza maxima de 286 km/h. Asa cum este caracteristic pentru noile generatii de motoare, turbocompresoarele pe evacuare sunt aranjate in interiorul cilindrului V. Caile scurte de evacuare dintre camerele de combustie si turbocompresoare indica faptul ca motorul este deosebit de receptiv, in timp ce structura turbo centrala are ca rezultat o imbunatatire semnificativa a puterii. Un alt avantaj este constructia compacta a motorului. Aceasta permite o pozitie de instalare inferioara, aspect ce are un efect pozitiv asupra dinamicii de condus: centrul de greutate este mai jos si precizia la viraje este mai mare.

Sasiu activ cu suspensie pneumatica cu trei camere si anvelope mixte

Noul sasiu usor al modelului Cayenne Turbo combina cele mai bune trei aspecte: precizia unei masini sport, confortul unei berline si adaptabilitatea unui vehicul off-road. Combinatia dintre noua suspensie pneumatica cu trei camere si sistemul PASM de absorbtie a socurilor extinde gama in mod considerabil. Conceptul noilor anvelope mixte cu dimensiuni standard de 285/40 in fata si 315/35 in spate vine de la constructia masinilor sport si produce o transmisie de putere mai buna longitudinal si lateral. Trei camere de aer pe fiecare amortizor sunt utilizate in proiectarea suspensiei pneumatice adaptive, prin urmare sasiul este capabil sa identifice rate diferite de amortizare. Cu sase niveluri de inaltime care pot fi selectate, distanta la sol poate fi ajustata manual pentru a se potrivi condusului off-road. Acestea sunt, de asemenea, controlate activ, prin intermediul a cinci noi programe de condus pentru calatorii pe sosea si in off road. Completat de sistemul optional de directie pe puntea spate, de stabilizarea electrica anti-ruliu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) conectata la un sistem electric de 48 V si de Porsche Torque Vectoring Plus (PTV +), noul Cayenne Turbo atinge dinamica de condus a unui automobil sportiv. In acelasi timp, este imbunatatita capacitatea sa de zi cu zi in ceea ce priveste manevrele de parcare si de intoarcere, precum si nivelul de confort.

Primul SUV cu spoiler adaptabil pe acoperis si noua frana de inalta performanta
Noul Cayenne Turbo este primul SUV care are un spoiler ajustabil ca o componenta a aerodinamicii sale active. In functie de pozitia sa, acesta optimizeaza eficienta, mareste deportanta pe puntea spate si, in pozitia airbrake, scurteaza distanta de franare de la viteze mai mari. La o franare maxima de la 250 km/h, SUV-ul se opreste cu pana la doi metri mai devreme. Sistemul aerodinamic completeaza, prin urmare, efectul noii frane de inalta performanta Porsche Surface Coated Brake (PSCB), care se ocupa de incetinirea vehiculului Cayenne Turbo ca optiune standard. Stratul de carbura de tungsten aplicat discurilor din otel sporeste performantele de franare si rezistenta la uzura, reducand in acelasi timp praful de frana, ceea ce inseamna mai putina murdarie pe jante. Sistemul superior din program ramane optionalul Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Noul Cayenne Turbo este disponibil acum pe comanda, lansarea pe piata in Europa fiind programata pentru sfarsitul anului 2017. In Germania, modelul de top costa 138.850 de euro, inclusiv TVA, cu pachetul standard specific tarii.


Vizualizari: 1226