rss

Mosler MT900S 'Red Devil': 1635 CP pe dinamometru

  1. 18/07/2008
  2. Tags: Mosler mt900s, Red devil

Piata supercar-urilor din Statele Unite este precum o oglinda a industriei masinilor obisnuite – nu in sensul ca reflecta realitatea de acolo, ci in faptul ca ii transpune modul de abordare pe dos.

Daca giganti precum General Motors sau Ford renunta la dezvoltarea viitoarelor generatii de camionete si SUV-uri in favoarea unui puhoi de masini mici si economice, producatori minusculi precum SSC Autos si Mosler au intins coarda periculos de mult in cealalta directie...

In Europa, companii oarecum sinonime, precum Ferrari sau Porsche, se pregatesc sa raspunda noilor norme de poluare cu tehnologii similiare cu cele ce au facut din Prius un superstar, insa fabricantii de masini sport din SUA sunt deocamdata scutiti de aceste prostii ecologiste.

Totul pentru putere, totul pentru viteza – sunt cuvinte in care crede si Mike Vietro, alias “Corvette Mike”, singurul dealer Mosler certificat din Statele Unite si unul dintre cei mai mari specialisti in masini Corvette de care veti da odata ce ati traversat Atlanticul. Omul stie mai bine ca oricine ca un motor american adevarat – a se citi un V8 cu cilindreea si cuplul unui vapor – are resurse de putere aproape nelimitate, asa ca a tinut neaparat sa si demonstreze acest lucru.

Cu recordul de viteza a lui SSC Ultimate Aero in minte si un Mosler MT900S la dispozitie, Vietro a pornit catre atelierele celor de la Nelson Racing Engines pentru a transforma motorul masinii – un LS7, acelasi care-l propulseaza pe Corvette Z06 – intr-un uragan de sapte litri cilindree.

Mai inainte, facem acea paranteza necesara si oarecum redundanta in care explicam ca yankeii nu se complica in nici un fel atunci cand vine vorba de dublarea, triplarea sau pur si simplu multiplicarea hergheliilor de sub capote.

Youtube-ul e plin de filmulete cu tot soiul de ateliere obscure care scot untul din motoare de Dodge Viper, ajunse la 2.000 CP gratie simplei prezente a unuia sau doua turbocompresoare cu debitul unui tunel aerodinamic.

“Corvette Mike” nu face opinie separata: doua asemenea sisteme de supraalimentare au intrat in componenta sistemului de propulsie al acestui Mosler – supranumit Red Devil –, iar aparatele de testare au comunicat cu raceala cifre care iti face sangele sa fiarba in vene: 1635 CP si 2.008 Nm, la doar 5.600 rpm.

In mod normal, acesta ar fi fost un caz numai bun pentru solicitarea unui concediu prelungit la Sectia 2 – Agitati, insa in SUA Mike nu va primi decat aplauze si incurajari. Si va avea nevoie de incurajari cu ocazia viitoarelor teste fiindca... nu acesta este potentialul real al masinii.

Vedeti voi, puterea crestea cu 70 CP la fiecare 100 rpm parcurse(!) fara ca temperatura si presiunea uleiului sa se modifice periculos de mult; totusi, Vietro a cerut oprirea testului la 5.600 rpm, desi motorul este capabil sa urce pana dincolo de 6.000 rpm. Ca urmare, baietii de la Nelson Racing nu au putut decat sa declare o cifra estimativa a puterii reale: peste 1.800 CP la 6.200 rpm. Colosal...

Ce va urma acum pentru Corvette Mike si Mosler “Red Devil”? Ei bine, acest monstru mecanic capabil sa dezvolte puterea combinata a unui Bugatti Veyron si Koenigsegg CCX va intra in faza de testare pe sosea (si, eventual, circuite), cu scopul final de a pulveriza recorduri de acceleratie si viteza maxima. Si, sincer, nu intrezaresc nimic la orizont in stare sa-l opreasca.

In urma cu trei ani, Veyron a deschis Cutia Pandorei. Singurul lucru bun din asta? Nimeni nu doreste sa o inchida...

Vizualizari: 1436