© 2025 Auto.ro
Seria de succese inregistrare de BMW continua cu
premii in doua clase de cilindree: motorul de 3.0 L cu sase cilindri dispusi in
linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo obtine al patrulea trofeu, iar
propulsorul MINI Turbo de 1.6 L, cu patru cilindri, bifeaza al optulea success in
competitia mondiala.
BMW Group a cucerit doua victorii de clasa in editia
din acest an a prestigiosului “International Engine of the Year Award”. Cele
doua motoare victorioase reusesc sa combine performantele sportive cu o
eficienta deosebita. Motorul pe benzina – 3.0 L, sase cilindri dispusi in linie
– cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – disponibil la numeroase modele BMW din
portofoliul actual – s-a numarat printre laureate pentru a patra oara. Totodata,
propulsorul turbo de 1.6 L, cu patri cilindri, care echipeaza – printre altele –
MINI Cooper S Countryman si MINI Cooper S Paceman, a obtinut cea de-a opta
victorie consecutive in clasa lui.
Cele doua succese inregistrate de BMW Group la editia
din acest an a prestigiosului concurs evidentiaza activitatea de dezvoltare
desfasurata sub umbrela Efficient Dynamics. Premiul Motorul International al
Anului a fost lansat in 1999, iar motoarele dezvoltate de marcile BMW si MINI
au obtinut de atunci 63 de succese generale sau de clasa si este detasat
constructorul cu cele mai mari premii castigate.
La motorul pe benzina, cu sase cilindri dispusi in
linie, care a castigat Engine of the Year Award in 2014, tehnologia BMW
TwinPower Turbo a jucat un rol primordial in asigurarea calitatilor emblematice
marcii: reactie instantanee la cea mai usoara accelerare, capacitatea
remarcabila de a urca in turatii, rafinament si eficienta. Pachetul tehnologic
din spatele acestui motor usor include un turbocompresor Twin Scroll, injectie
directa pe benzina High Precision, gestiune variabila a supapelor VALVETRONIC
si control variabil al arborelui cu came dubla – VANOS. Gratie acestui arsenal,
motorul de 3.0 L furnizeaza o putere maxima de 225 kW/306CP la modelele BMW
Seria 6, respective de 235 kW/320 CP la BMW Seria 7.
Propulsorul turbo de 1.6 L ce a fost dezvoltat
pentru modelele BMW si MINI dispune de un turbocompresor Twin Scroll si injectie
directa pe benzina, care sunt combinate cu control variabil al supapelor –
bazat pe principiul VALVETRONIC patentat de BMW Group. In cea mai recenta
versiune a sa – disponibila din vara anului 2014 la noile MINI Cooper S Countryman
(consum mediu mixt: 6,0l/100km; emisii CO2:139 g/kg) si MINI Cooper S Paceman
(consum mediu mix: 6,0 l/100km; emisii CO2: 139 g/kg) -, motorul cu patru
cilindri se bucura de o putere maxima extinsa la 140 kW/190 CP.
Alegerea celor mai bune motoare intr-o varietate de categorii a fost realizata de un juriu de specialist, care anul acesta a curprins 74 de jurnalisti auto din 35 de tari. Castigatorii desemnati de acestia si-au primit trofeele cu ocazia Engine Expo, eveniment ce a avut loc la Stuttgart pe 25 iunie.