© 2024 Auto.ro
BMW Group Forschung und Technik, in cooperare cu cercetatorii din Graz si Viena (Austria) a reusit sa dezvolte un motor care functioneaza cu hidrogen monovalent, cu geometrie specifica versiunilor diesel si tehnologie de injec?ie directa progresiva, de mare presiune, atingandu-se performanta propulsoarelor turbodiesel.
"In perspectiva disponibilitatii limitate a combustibililor fosili si a cresterii impactului pe care il au emisiile asupra mediului, suntem convinsi ca motorul cu combustie pe H2 va deveni o alternativa importanta pentru viitor", a spus Profesor Dr. Raymond Freymann, director executiv BMW Forschung und Technik GmbH. Noul sistem combina conceptele propulsoarelor diesel cu proprietatile de combustie ale hidrogenului, obtinandu-se un randament egal cu cel al motoarelor pe motorina.
Inginerii de la BMW Group Forschung und Technik au dezvoltat o noua chiulasa pentru functionarea cu hidrogen pe baza unui motor diesel de serie. Camera de combustie a motorului a fost configurata de BMW in colaborare cu Universitatea Tehnologica din Graz. HOERBIGER ValveTec GmbH a conceput injectoarele de mare presiune pentru injec?ia directa a hidrogenului în camera de combustie la presiuni de pana la 300 bari.
Beneficiile asteptate sunt cresterea puterii specifice si reducerea consumului combustibilului.