Numarul unu Toyota, Katsuaki Watanabe, inca din primavara trecuta vorbea de planurile sale de a introduce un model super-ieftin, in genul Loganului mioritic.
De curand si-a intarit pozitia in aceasta
privinta, vorbind despre cat de grea este aceasta misiune.
“Tehnologiile eficiente, in ceea ce priveste
costurile, sunt cheia. Intregul proces, ca-i vorba de
proiectare sau productie, trebuie regandit ca sa ne putem atinge scopul. Trebuie sa proiectam
componente care pot fi fabricate cu un
minim de efort financiar, folosind
materii prime foarte ieftine, pe care s-ar putea sa fim nevoiti sa le concepem chiar noi.”
Pasii care vor fi luati sunt lizibili printre randuri: deocamdata
gigantul asiatic lucreaza la tehnologia in sine, masina propriu-zisa intrand in cadru mai tarziu.
Ca se poate, o spunem cu mandrie, a demonstrat-o
Renault, care, in ciuda pretului mic, a facut un
allrounder excelent din
Logan. Mai mult, are si profit de pe urma lui.
Toyota tinteste, de asemenea, pretul de 5.000 de euro, ca si francezii, care, pana la urma, n-au reusit sa-l tina.
Momentan handicapul japonezilor este de
4-5 ani, sustin analistii, dar, avand in vedere
meticulozitatea cu care lucreaza acestia,
2010 s-ar putea sa ne aduca o surpriza placuta.