rss

Nissan regleaza electronica lui GT-R

  1. 30/01/2009
  2. Tags: ESP, GT-R VDC, Launch Control, Nissan

Cel mai mediatizat supercar al planetei a fost subiectul unui scandal de proportii in SUA, in momentul in care unui oarecare client i-a fost solicitata suma de 20.000 de $ pentru reparatia transmisiei, pe motiv ca defectul survenise in urma folosirii programului Launch Control fara cuplarea VDC-ului (ESP-ul lui Nissan).

Problema e ca Launch Control nu functioneaza altfel decat fara VDC, ceea ce inseamna ca programul e instalat degeaba pe masina. Acum insa japonezii propun o solutie.

Ea vine sub forma unui nou software ce va fi implementat pe aproximativ 50 de masini gata sa fie livrate clientilor, insa Nissan ii incurajeaza si pe cei care au deja un GT-R in batatura sa vina la atelierele sale pentru efectuarea operatiunii.

Aceasta presupune o modificare a computerului de management care, dupa spusele niponilor, "ofera acceleratii similare setarii Launch Control fara decuplarea VDC-ului". Cum? Teoretic, destul de simplu: in momentul "catapultarii" masinii motorul va avea o viteza de doar 3.000-3.500 rpm (fata de 4.500 acum), iar cuplarea ambreiajului va fi facuta astfel incat sa limiteze efortul trenului de rulare.

Practic, vom vedea cat de fiabila va fi si aceasta solutie, desi, daca ea vine oficial de la Nissan, este in mod normal acoperita de garantie.

Constructorul japonez va implementa noul software pe toate modelele GT-R vandute in lume, insa nu va faceti iluzii ca aceasta schimbare va aduce ceva "bun" in privinta VDC-ului: programul de control al dinamicii masinii trebuie sa ramana in continuare cuplat, in afara situatiilor in care soferul trebuie sa iasa dintr-o situatie in care s-a impotmolit in noroi sau aluneca pe gheata. Macar atata lucru...

Vizualizari: 1220