© 2024 Auto.ro
Constructorii auto din Japonia trec printr-o perioada nu tocmai buna, iar imaginea lor in lume cu siguranta are de suferit. Dupa ce oficialii Nissan au anuntat ca au incalcat procedurile de inspectie a masinilor produse si vandute in Japonia, Ministerul Transporturilor din Tara Soarelui Rasare a cerut controale interne la toti producatorii autohtoni.
Imediat dupa anunt, Nissan a fost nevoit sa recheme in service 1,2 milioane de masini produse in ultimii trei ani si sa suspende in acelasi timp activitatea uzinelor sale din Japonia.
Acum, la o luna de la acel eveniment, conationalii de la Subaru au recunoscut ca in ultimii 30 de ani le-au permis unor persoane neautorizate sa faca inspectia finala a masinilor sale la o fabrica in apropiere de Tokyo.
" Inspectia finala este un proces foarte important si suntem constienti ca nu am respectat procedurile. Am folosit aceleasi proceduri pentru mai mult de 30 de ani fara sa ne dam seama ca ele nu respecta cerintele impuse de autoritati," a declarat seful Subaru, Yasuyuki Yoshinaga.
In tot acest timp, oficialii Nissan au dat asigurari ca masinile vandute peste granita nu au probleme de siguranta si ca acest incident s-a produs ca urmare a cerintelor mai exigente ale autoritatilor japoneze.