Noi detalii despre V6-le Audi supraalimentat
- 13/05/2008
-
Tags:
A6, S4, V6
Restrictiile in ceea ce priveste emisiile de noxe (de care, sincer, ne-am cam saturat) obliga toti producatorii sa-si regandeasca strategiile.
In cazul modelelor sport asta se traduce prin faptul ca motoarele de cilindree mare vor fi abandonate incet-incet, locul lor urmand sa fie luat de agregate mai mici, supraalimentate.
Pe aceasta cale o apuca si Audi, fiind stiut ca viitorul S4 (dar si urmatoarea generatie de A6) va folosi un V6 supraalimentat, fata de actualul V8, despre care avem acum mai multe detalii.
Germanii au deja o traditie in ceea ce priveste folosirea turbocompresoarelor, dar, se pare, noua motorizare va renunta la aceasta solutie in favoarea unui compresor mecanic, furnizat de Eaton.
In ciuda acestui fapt, agregatul cu o capacitate de 3 litri va purta in continuare sufixul TFSI si va primi si un intercooler.
Zvonurile din presa mondiala sustin ca puterea maxima va fi de 286 CP la 4.850 rpm, acompaniata de un cuplu de 462 Nm, obtinut la o turatie de doar 2.500 rpm, gratie compresorului.
Nu se stie inca daca aceste valori sunt pentru A6 sau pentru S4. Unele voci spun ca acesta din urma va urca spre bariera celor 350 de cai, ceea ce nu pare o utopie daca ne raportam la faptul ca, in ultimii ani, producatorii chiar exagereaza cu acest “razboi al cailor putere”.