Trecand peste preluarea in cel mai pur stil de telenovela sau multitudinea de zvonuri legate de aparitia/disparitia unor modele, Chrysler mai are de rezolvat o problema destul de serioasa: sa ajunga (odata) cu nivelul tehnologic al propulsoarelor la cerintele anului 2007.
Cea mai mare problema este data de consumul mediu de flota, care la valoarea de 12,8 l/100km este unul dintre cele mai mari din industrie. Deci, in mod declarat, reducerea acestei valori este tinta principala a inginerilor companiei.
Pentru ca acest deziderat sa fie atins cat mai repede, specialistii Chrysler vor adopta toate tehnologiile moderne – precum
injectia directa de benzina, deactivarea cilindrilor in regim de functionare constanta sau utilizarea componentelor din materiale usoare –, pe o serie de propulsoare noi, programate sa apara in viitorul apropiat.
Sub denumirea de
Phoenix (filosofii, eh?), noua familie de motoare va avea versiuni
V6, cu o cilindree cuprinsa intre 3 si 4 litri (cu doua etape intre, de 3,3 si 3,6 litri), cu
blocuri din aluminiu si
functie de deactivare a cilindrilor, ceea ce, se pare, va rezulta intr-o e
conomie de combustibil intre 6-8%.
Dupa aceste versiuni “civile” vor urma si
agregatele HEMI imbunatatite, beneficiare ale injectiei directe, dar si a unor componente “lightweight”.
La categoria diesel, disponibilitatea
V6-lui de 3 litri, odata cu ruptura de
Daimler, a cam devenit o problema. Tocmai de aceea americanii se vor reorienta catre VW pentru agregate mai mici, cu doar patru cilindri.
Cummins va continua sa aprovizioneze divizia de utilitare
Ram, inclusiv cu doua variante noi, un V6 si un V8, incepand cu 2010.
De asemenea, Chrysler lucreaza si la versiuni hibride, in speta
Durango si
Aspen, iar ambele vor beneficia de tehnologia
Two-Mode Hybrid System, dezvoltata de
BMW,
Daimler si
GM.
Ultima miscare din aceasta serie lunga va fi adoptarea unei
transmisii cu dublu-ambreiaj, un produs
Getrag, care va reduce consumul, promit inginerii, cu 6%.