© 2024 Auto.ro
Poate ca General Motors si Ford au fost tovarasi de suferinta in fata Congresului SUA, insa, in viata de zi cu zi, rivalitatea dintre ei nu se dilueaza nici macar acum, cand sunt cu un picior in groapa falimentului.
Abia ce si-a lansat noile motoare pe benzina eficiente, Ford este nevoit sa incaseze o palma din partea concurentului sau, care a prezentat doua noi produse exact in clasa de cilindree a propulsoarelor Ovalului Albastru.
Le vom vedea in 2009 pe versiunea updatata a CUV-ului Chevrolet Equinox (unul dintre concurentii principali ai lui Ford Escape), cel mai mic dintre ele - un patru cilindri EcoTec de 2,4 litri si 180 CP, dotat cu injectie directa de benzina - consumand in medie numai 7,8 litri/100 km - cu 0,6 litri mai putin decat rivalul de 2,5 litri de la Ford (care este in stare de numai 170 CP).
Intre timp, cealalta noutate de la GM, un V6 de trei litri de asemenea dotat cu injectie directa, produce 255 CP, adica cu 15 CP mai mult decat recent retusatul Ford V6 de trei litri.
Pe langa performantele bune si consumul redus de combustibil, motoarele fostului lider mondial sunt si foarte silentioase, inginerii americani muncind din greu pentru a izola numarul maricel de decibeli, de obicei asociat cu propulsoarele cu injectie directa
Ambele agregate vor fi cuplate cu transmisii automate moderne, cu sase trepte, insa nu e mai putin adevarat ca si General Motors trebuie sa fie o companie aflata in existenta la momentul lansarii lor pentru ca lumea sa se bucure de ele.