Nou motor TSI de la VW
- 28/04/2007
-
Tags:
Motor TSI, Volkswagen
La simpozionul dedicat motoarelor organizat zilele acestea la Viena grupul din Wolfsburg a prezentat ultima versiune a apreciatului propulsor 1.4 TSI, ce va face echipa cu o noua generatie de transmisii de tip DSG (de asemenea prezentata in capitala Austriei).
De data aceasta, propulsorul este ceva mai dezulflat, dezvoltand numai
120 CP (cel de pe
Golf GT scoate
170 CP), dar important este faptul ca
mica bijuterie mecanica beneficiaza de aceeasi tehnologie care a facut-o celebra acum aproape doi ani:
dubla supraalimentare mixta, cu un
compresor mecanic pentru
regimurile de turatie joase si o turbina pentru cele ridicate.
Multumita acesteia, cuplul maxim are o valoare respectabila (
200 Nm), este dezvoltat la turatii de diesel (
1.500 rpm), iar
masina va consuma mult mai putin combustibil (se estimeaza undeva la
5,9 l/100 km in medie).
Evident, la
economia de benzina isi va aduce aportul si noua
cutie cu dublu ambreiaj DSG, a care principala noutate este
ambreiajul uscat, inginerii germani considerand ca acesta este mai eficient.