© 2024 Auto.ro
Incepand cu 1 noiembrie, anvelopele noi vor avea o noua eticheta stabilita de Uniunea Europeana. Desi prezinta cateva elemente de real ajutor, producatorii de anvelope le considera incomplete.
O noua eticheta ce are ca scop evidentierea prerogativelor de eficienta si siguranta ale anvelopelor noi a devenit lege de la 1 noiembrie in Uniunea Europeana. Specialistii subliniaza faptul ca eticheta pune in lumina doar cateva criterii care influenteaza performanta unei anvelope.
Noua eticheta UE pentru anvelope este proiectata ca un sistem de notare care sa directioneze consumatorii sa cumpere anvelope care sunt mai prietenoase cu mediul si mai sigure prin afisarea a trei criterii de performanta pentru anvelope – rezistenta la rulare, aderenta pe carosabil umed si nivelul zgomotului exterior.
Producatorul de anvelope Goodyear este de parere ca noua eticheta UE pentru anvelope reflecta doar cativa din factorii importanti care au impact asupra performantei.
Jean-Pierre Jeusette, director general al Centrului pentru Inovare Goodyear din Luxemburg, este de parere ca “eticheta are un urias potential de impact din punct de vedere financiar, al mediului si al sigurantei de-a lungul intregii Europe."
“Cu toate acestea, eticheta poate servi doar ca punct de plecare pentru consumatori si managerii de flote, care ar trebui sa caute dincolo de eticheta alte criterii care afecteaza performanta per ansamblu a unei anvelope: manevrabilitatea anvelopei in conditii de drum uscat si umed, stabilitatea laterala si stabilitatea la viteza mare. Un element crucial pentru siguranta, performanta nivelului rezistentei la acvaplanare in curbe nu este reflectat pe noua eticheta UE pentru anvelope.”
Organizatia independenta de testare TUV a pus de asemenea in lumina limita informatiilor afisate pe noua eticheta UE pentru anvelope.
Michael Staude, directorul unei linii de produs – anvelope si roti la TÜV SÜD Automotive, a precizat: “Noua eticheta UE pentru anvelope este ca un fel de lumanare; arunca un strop de lumina pe factorii care afecteaza performanta unei anvelope, dar nu se compara cu o torta.
Multe aspecte specifice ale performantei pur si simplu nu sunt reflectate prin informatiile expuse pe noua eticheta. Anvelopele de iarna sunt un exemplu foarte bun. Este o limita de care cumparatorii trebuie sa fie constienti. Trebuie sa puneti mai multe intrebari distribuitorului de anvelope la care apelati si nu trebuie sa va asteptati ca noua eticheta sa va spuna tot ceea ce aveti nevoie sa stiti.”