© 2024 Auto.ro
Vedeta standului constructorului nipon la Salonul Auto de la Bologna este cea de-a doua generatie a modelului Mazda3 hatchback, care a fost prezentata in cadrul show-ului italian in urma cu putine momente.
Astfel, dupa ce in urma cu doua saptamani isi lansase la Los Angeles versiunea sedan a noii generatii Mazda3, constructorul nipon a dezvaluit si varianta hatchback a compactei sale, care s-a vandut in peste 1,8 milioane de exemplare pana in prezent, fiind cel mai bine vandut model Mazda.
Noul model este superior predecesorului sau in multe privinte, asa cum sustin oficialii Mazda, care au anuntat ca primii care vor beneficia de aceasta masina vor fi clientii europeni, in primavara anului viitor.
Noua Mazda3 hatchback preia liniile de design agresive si fluide care dau atat de bine pe Mazda6 si care par ca se intalnesc in dreptul pasajelor rotilor din fata.
Grila frontala a noului hatch a fost redesenata, bata de protectie fata a fost si ea revizuita, in timp ce partea posterioara a masinii afiseaza o nota mai sportiva, data de stopurile mai mari (care amintesc, ca si blocurile optice frontale, de cele de pe Mazda6) si de spoilerul spate integrat.
Nota sportiva continua si la interior, unde au fost montate scaune sport cu memorie. De asemenea, au fost aduse modificari importante, mai ales in ceea ce priveste insonorizarea habitaclului, care a fost diminuata cu 11% comparativ cu vechiul model.
Interiorul noii generatii Mazda3 hatchback este mai sofisticat, iar asta se vede in noua plansa de bord, care este orientata catre sofer, in timp ce levierul schimbatorului de viteze este si el foarte aproape de cel aflat la volan.
La capitolul confort, japonezii au inclus un display color de mari dimensiuni, un sistem audio Bose performant cu zece difuzoare, un sistem de monitorizare a presiunii in pneuri, conectivitate Bluetooth si senzori de parcare (optional).
Masina dispune standard de numeroase sisteme de siguranta, ca ABS, EBD, TCS si sase airbag-uri, celelalte sisteme tehnice fiind sistemele Emergency Stop Signal (ESS) si Rear Vehicle Monitoring (RVM) si farurile bi-xenon adaptive.
Noua Mazda3 hatchback a primit o gama de motorizari din care fac parte trei turbodiesel-uri cu filtru de particule. Este vorba despre versiunea entry-level de 1,6 litri, care dezvolta 109 CP la 4.000 rpm si 240 Nm de cuplu la 1.750rpm, in timp ce motorul de 2,2 litri MZR-CD este oferit in doua versiuni de putere: 150 CP la 3.500 rpm si 360 Nm de cuplu la 1.800 rpm, la un consum mediu de 5,4 litri/100 km si, respectiv, 185 CP la 3.500 rpm si 400 Nm la 1.800 rpm.
Propulsoarele pe benzina disponibile sunt de 1,6 litri MZR/105 CP si 2,0 litri MZR/150 CP. Toate motorizarile pot fi conectate la cutii de viteze manuala cu 5 sau 6 trepte si automata cu 5 rapoarte.
Noul hatchback Mazda3 va fi disponibil incepand cu luna martie 2009, preturile nefiind inca anuntate.