© 2024 Auto.ro
Autoritatile au pomenit pentru prima oara despre introducerea unei noi taxe auto in urma cu mai bine de o luna. Tot atunci, oficialii isi motivau decizia spunand ca de la eliminarea ei de la 1 februarie, romanii au inmatriculat mult prea multe masini second-hand cu o norma de poluare inferioara, astfel ca varsta medie a parcului auto national a crescut.
Desigur, aceste declaratii au fost facute fara a oferi mai multe clarificari despre cine o va plati sau cum va fi ea calcultata. Acum, ministrul mediului a venit cu cateva precizari din care aflam ca aceasta noua taxa va fi platita de orice proprietar de masina cu norma de poluare Euro 2, Euro 3 sau Euro 4.
"Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare Euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Noi lucram intr-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 saptamani astfel incat forma finala sa imi fie prezentata," a declarat Gratiela Gavrilescu.
Valoarea acestei noi taxe auto ramane la fel de necunoscuta ca si pana acum. In schimb, ministrul a confirmat declaratiile anterioare cu privire la cele trei criterii care vor sta la baza acesteia.
"Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina," a concluzionat aceasta.