Noua tehnologie VVT-i de la Toyota
- 14/06/2007
-
Tags:
Toyota, Valvematic
Numarul unu mondial (de acum, putem sa ii spunem asa) a anuntat ca a terminat lucrul la un nou sistem variabil de actionare a supapelor motorului, numit, de data aceasta, Valvematic.
Acesta combina vechea tehnologie VVT-i cu un nou mecanism care controleaza continuu gradul de ridicare a supapelor de admisie.
In timp ce motoarele conventionale controleaza procesul de admisie folosind o clapeta de acceleratie, Valvematic ajusteaza volumul de aer prin intermediul unui sistem ce controleaza in continuu nivelul de ridicare al supapei de admisie si timpii aferenti actunii de deschidere si inchidere a aceasteia.
Se obtin astfel performantele optime bazate pe conditiile de operare ale motorului din acele momente, plus un consum de combustibil mai mic.
Spre exemplu, pentru motorul de doi litri cilindree (pe care va debuta noua tehnologie), niponii anticipeaza ca nivelul consumului de combustibil va scadea cu 5 pana la 10% (in cfunctie de conditiile de deplasare), in timp ce puterea va creste cu circa 10% si cuplul va fi mai consistent in zonele joase de turatie.
Primele masini echipate cu Valvematic vor aparea in maxim doi ani, iar pana in 2010 toate modelele Toyota echipate cu propulsoare pe benzina ar trebui sa dispuna de acest sistem. Atentie, Honda…