Numarul unu mondial a surprins pe toata lumea alegand sa-si prezinte noul gigant 4x4 la salonul auto de la Sydney si nu la show-ul organizat la Frankfurt, insa niponii au un argument destul de solid, explicat chiar de directorul executiv responsabil de operatiunile de vanzari si marketing din Australia, David Buttner: “(Decizia) reflecta rolul vital pe care Australia l-a jucat in dezvoltarea lui LandCruiser de-a lungul a aproape 50 de ani”.
Dar iata cateva date despre noul adversar al lui Nissan Patrol sau Land Rover Discovery.
Cel mai mare tot-teren Toyota a crescut in toate directiile comparativ cu generatia precedenta, fiind mai lung cu 60 mm, mai lat cu 30 mm si mai inalt cu 15 mm; in plus, arboreaza noua tendinta de design implementata de niponi in acest segment, respectiv calandrul in forma de
trapez inversat, farurile migdalate de mari dimensiuni si suprafetele de tabla musculoase.
Pe dedesubt, platforma tehnica a fost redesenata si intarita, in timp ce adoptarea unei
suspensii fata independen te cu brate duble suprapuse promite o ameliorare a manevrabilitatii si stabilitatii.
O alta noutate absoluta propusa de LandCruiser este insa si
suspensia hidraulica KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System), ce controleaza activitatea
barelor stabilizatoare pentru ca masina sa ofere performante mai bune atat pe sosea, cat si pe drumurile accidentate.
In ceea ce priveste motorizarile puse la dispozitie, eventualii clienti se vor putea baza fie pe un
V8 pe benzina, fie pe un diesel cu aceeasi configuratie, ambele urmand a afisa cifre privitoare la
putere si cuplu sensibil mai mari decat cele ale generatiei precedente
Versiunea cu agregatul pe benzina este in plus disponibila cu primul sistem
Crawl Control din lume, un soi de super-reductor pentru

mersul pe stanci, nisip sau dealuri foarte abrupte, ce ii permite soferului sa mentina o viteza redusa masinii si sa nu invarta rotile in gol sau sa le blocheze.
Trei setari de viteza are la dispozitie cel de la volan, prezenta lor scutindu-l de alte griji decat de cea a tinerii “covrigului” chiar si atunci cand uriasul da semne ca se impotmoleste.
Bineinteles, toate aceste senzatii de putere absoluta vor fi traite intr-un
confort si sigurante totale, ca si mai inainte LandCruiser oferind
spatiu pentru opt pasageri si o groaza de
sisteme de securitate, printre care si o “baterie” de 10 airbaguri.