© 2024 Auto.ro
Originalul Alpine A110 este una dintre cele mai celebre masini frantuzesti, iar pofta fanilor pentru sportivele usoare i-a convins pe oficialii brand-ului sa investeasca 35 de milioane de euro in uzina frantuzeasca, care dateaza din 1969, sa creasca forta de munca cu 60% si sa lanseze un succesor.
Dupa o gramada de clipuri video si imagini spion, versiunea de productie a fost prezentata in luna martie, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, iar acum a intrat oficial pe linia de asamblare din Dieppe.
Noul Alpine A110 pune in primul rand accentul pe sportivitate, astfel ca sasiul, caroseria si mai multe elemente de suspensie sunt confectionate din aluminiu. Masa totala este de doar 1.080 de kilograme.
Inginerii au tintit spre o distribuire a greutatii de 44:56, iar pentru ca acest obiectiv sa fie indeplinit, rezervorul de combustibil este pozitionat exact in spatele puntii fata iar motorul este montat central.
Ca tot veni vorba despre grupul propulsor, noul A110 beneficiaza de o unitate turbo de 1.8 litri, cu patru cilindri in linie, care dezvolta 252 de cai putere la 6.000 de rotatii pe minut si 320 Nm cuplu inca de la 2.000 rpm. Singura transmisie oferita este una automata cu sapte trepte si dublu-ambreiaj, astfel ca repriza 0-100 de km/h dureaza 4,5 secunde iar viteza maxima este de 251 km/h.
In ceea ce priveste planurile de viitor ale constructorului francez de automobile, zvonurile vorbesc despre un posibil A110 de 300 de cai putere dar si despre un crossover de performanta. In cazul acestuia din urma, inginerii vor urma aceeasi reteta ca la A110 (greutate mica si putere relativ mare) si ar putea fi construit pe vreuna dintre platformele gigantului Renault Nissan Alliance.