Inca din 2018, Audi e-tron stabileste standardele in categoria SUV-urilor electrice de lux, iar din aprilie 2023, noul model Q8 e-tron continua povestea de succes a pionieratului electric sub un nou nume, ca varf de gama in randul SUV-urilor si a modelelor crossover electrice Audi.
Noile modele Audi Q8 e-tron si Audi Q8 Sportback e-tron au fost lansate oficial in Germania la finalul lunii februarie, iar incepand cu luna aprilie sunt disponibile in toata reteaua Audi din Romania si din lume. Acestea se remarca printr-un confort ridicat in categoria de lux, utilitate remarcabila si performanta de conducere sport, precum si prin doua versiuni de caroserie, SUV clasic sau Sportback, cu linii coupé.
Eficienta si autonomie sporite, design inovator si o noua identitate de marca
Printre punctele importante, ce scot in evidenta noul model Audi Q8 e-tron, se numara conceptul optimizat de conducere, aerodinamica imbunatatita, dar si performanta mai mare de incarcare si capacitate a bateriei, care maresc autonomia pana la 600 km conform VLTP la Sportback si 582 km la SUV clasic.
Pentru cele doua stiluri de caroserie, SUV clasic si Sportback, sunt disponibile trei variante de propulsie, toate cu tractiune integral electrica. Gama de putere se extinde de la 250 kW la Q8 50 e-tron si 300 kW, la Q8 55 e-tron la 370 kW la SQ8 e-tron, care este alimentat de trei motoare electrice. Gama de modele se plaseaza intre 491 si 600 km.
Sunt disponibile trei versiuni cu tractiune integral electrica pentru fiecare dintre cele doua stiluri de caroserie, precum si doua dimensiuni de baterie: la Q8 50 e-tron, bateria are o capacitate de stocare de 89 de kilowati-ora net (brut: 95 kWh), in timp ce cele doua versiuni mai puternice, Q8 55 e-tron si SQ8 e-tron au o putere neta de 106 kWh (brut: 114 kWh). In modelul S al gamei e-tron, Audi a folosit un concept cu trei motoare pentru prima data in productia pe scara larga.
Noul model ofera echilibrul ideal intre confort si spotivitate, fiind echipat cu suspensie pneumatica standard si amortizare controlata. In plus, sistemul de control electric al stabilizarii (ESC) ofera si mai multa siguranta, in special in virajele ascutite.
Modelul electric este dotat cu 40 de sisteme de asistenta pentru sofer, 5 camere video si 5 senzori radar.
Aerodinamica a fost o prioritate de top in proiectarea noului model, aceasta avand un impact direct asupra consumului si autonomiei. Rezultatul este o reducere a coeficientului de rezistenta in sens invers de la 0,26 la 0,24 pentru Q8 Sportback e-tron si de la 0,28 pana la 0,27 pentru Q8 e-tron.
Noul Q8 e-tron ofera mai mult spatiu si confort, atat pentru soferi si pasageri, cat si in cazul portbagajului mult mai generos. Volumul total al portbagajului este de aproximativ 630 de litri in cazul SUV-ului si aproximativ 590 de litri in cazul Sportback, Audi Q8 e-tron oferind spatiu amplu pentru cinci pasageri si bagajele acestora, transformand-o in masina perfecta pentru calatorii pe distante lungi.
"Prin strategia implementata la nivel de corporatie, Audi isi ia angajamentul ca pana in 2030 sa elimine treptat motorul cu ardere interna si sa devina o marca complet electrica", a declarat Markus Duesmann, Chairman of the Board of Management al AUDI AG.
Audi si-a anuntat planurile indraznete cu privire la viitorul electric in urma cu patru ani, odata cu lansarea primului model e-tron, iar de atunci pana in prezent, brandul a respectat promisiunile facute in ceea ce priveste domeniul sustenabilitatii, oferind un portofoliu generos de opt modele. Pana in 2026, compania isi propune sa lanseze peste 20 de modele electrice pe piata internationala, investind constant in tehnologia de ultima generatie, tinand cont de tendintele economiei circulare.
"Cu eficienta si raza de actiune sporita, precum si cu designul sau inovator, aerodinamic, Audi Q8 e-tron reprezinta un alt element important din portofoliul nostru de masini electrice, pentru a ajuta clientul in viata de zi cu zi, delectandu-l cu mobilitatea electrica. La acest nou model am reusit sa crestem semnificativ atat capacitatea bateriei, cat si puterea de incarcare, optimizand, astfel, echilibrul dintre densitatea energiei si capacitatea de incarcare. Am imbunatatit, in egala masura, motorul, directia progresiva si sistemele de control ale suspensiei, perfectionand caracteristicile de condus dinamice tipice ale Audi in toate derivatele Q8 e-tron", sustine Olivier Hoffman, seful departamentului de dezvoltare tehnica din cadrul Audi.
Noile modele Audi Q8 e-tron sunt disponibile in Romania pentru comanda incepand cu luna aprilie a acestui an, cu trei versiuni disponibile pentru Q8 e-tron si Q8 Sportback e-tron, toate cu tractiune integrala:
- 2 motoare electrice, 340 CP si 664 Nm. Autonomie de pana la 491 km in cazul Q8 e-tron, respectiv 505 km pentru Sportback.
- 2 motoare electrice, 408 CP si 664 Nm. Autonomie de pana la 582 km pentru Q8 e-tron si 600 km pentru modelul Sportback.
- 3 motoare electrice: 503 CP si 973 Nm. Autonomie de pana la 494 km in cazul Q8 e-tron si 513 km pentru modelul Sportback.