© 2025 Auto.ro
Echipat cu ultima generatie de motoare ale marcii, BMW
Seria 2 Coupe ofera o combinatie fara egal intre sportivitate si eficienta. Cu
noul propulsor diesel cu patru cilindri sub capote si transmisia optionala Steptronic
cu opt trepte, BMW 220d Coupe realizeaza sprintul de la 0 la 100 km/h in 7 secunde in contextual unor emisii CO2 de
numai 99g/km.
Propulsorul diesel de 2.0 litri face parte din noua
familie de motoare a BMW Group. Acesta dispune de ultima versiune a tehnologiei
BMW TwinPower Turbo, atinge o putere maxima de 140 kW/190 CP, in timp ce
furnizeaza un cuplu maxim de 400 Nm. La BMW 220d Coupe, motorul este combinat
cu noua dezvoltare a transmisiei. In consecinta, cu transmisia standard –
manuala cu sase trepte -, automobilul cu doua usi obtine un consum mediu mixt
de 4,4-4,1 l/100 km si un nivel al emisiilor CO2 de 114-107 g/km. In combinatie
cu transmisia Steptronic cu opt trepte, nivelurile corespunzatoare sunt de 4,1-3,8
l/100km, respective de 107-99 g/km (date in ciclul de testare EU, in functie de
dimensiunea anvelopelor). Toate acestea echivaleaza cu o reducere a consumului
de combustibil de pana la 0,4 l/100 km si a emisiilor CO2 cu pana la 12 g/km.
Cea mai
noua generatie a motoarelor diesel cu patru cilintri din portofoliul BMW ofera
atat o eficienta mult optimizata, cat si o multitudine de calitati suplimentare
care indeplinesc principiile BMW EfficientDynamics. Comparativ cu motorul
anterior, propulsorul care echipeaza BMW 220d Coupe inregistreaza o crestere a
puterii cu 5 kW si un cuplu maxim mai mare cu 20 Nm. Mai mult, masa noului
motor a scazut cu aproximativ doua kilograme. Evolutii au fost consemnate si in
ceea ce priveste confortul acustic si comportamentul de pornire al functiei
Auto Start Stop.
Cele mai
semnificative calitati ale noului motor diesel cu patru cilindri sunt carterul
din aluminiu, arbori de echilibrare integrati, termodinamica imbunatatita,
pompa de ulei cu program de control si un turbocompresor cu eficienta
optimizata, cu geometrie variabila a admisiei. Optimizata si ea, injectia
directa common-rail dispune de injectoare supapa solenoid care garanteaza o
furnizare foarte precisa a combustibilului la o presiune maxima de injective de
2.000 bar.
Noua generatie a motorului cu patru
cilintri de la BMW 220d Coupe coincide cu introducerea unei noi transmisii manual
cu sase trepte si cu dezvoltarea suplimentara a transmisiei optionale –
Steptronic cu opt trepte - ambele fiind aliniate la caracteristicile de
performanta ale propulsorului. Noua transmisie manuala a modelului BMW 220d
Coupe ofera control al puterii de-a lungul intregului interval al turatiilor,
astfel ca sunt optimizate caracteristicile de acceleratie ale automobilului,
precum si confortul schimbarii vitezelor. In timpul procesului de schimbare a
treptelor, cu ajutorul unui senzor al selectorului de viteze, turatia motorului
si arboreal de intrare in transmisie sunt sincronizate pentru a asigura o
cuplare lina a ambreiajului. Cea mai noua versiune a transmisiei Steptronic cu
opt trepte ofera o eficienta interna mult imbunatatita, un control mai bun al
transmisiei si un nou amortizor de vibratii. Acestea duc nu doar la un confort
imbunatatit atat acustic, cat si al calatoriei, ci si la un nivel mai bun al
dinamicii si eficientei schimbarilor.
In combinatie cu ambele variante de transmisie, cresterile inregistrate de puterea oferita si cuplul dezvoltat de noul motor au un efect pozitiv asupra performantelor si acceleratiei modelului BMW 220d Coupe. Acceleratia de la 0 la 100 km/h a fost imbunatatita cu 0,1 secunde – la 7,1 secunde (transmisie manuala cu sase trepte), respective la 7.0 secunde (transmisia Steptronic cu opt trepte).