rss

Noul BMW M3 CS

  1. 18/02/2023

In 2023, BMW M GmbH se concentreaza pe adaugarea in gama a unor noi modele exceptionale. Noul BMW M3 CS adunce noi note din motorsport care definesc modelele de inalta performanta. O constructie usoara inteligenta, care include un numar mare de componente din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP), o putere sporita a motorului, o configuratie personalizata a sasiului, caracteristici de design exclusive si o specificatie perfectionata cu precizie pentru a oferi o experienta de performanta impresionanta pe circuit se combina cu functionalitatea si capacitate de utilizare zi cu zi a BMW M3 Sedan. Acest lucru confera modelului BMW M3 CS un profil de caracter propriu: capacitatea de a oferi un sentiment de M autentic, care emotioneaza si captiveaza pe fiecare kilometru pe drum, precum si pe circuit.
Conceptul de sistem de propulsie pentru noul BMW M3 CS combina un motor cu sase cilindri in linie, de 405 kW/550 CP, cu o transmisie automata M Steptronic cu opt trepte si sistemul inteligent de tractiune integrala M xDrive. Acestea functioneaza impreuna pentru a produce un timp de sprint 0-100 km/h de 3,4 secunde. Noul BMW M3 CS va fi construit intr-o serie limitata la uzina BMW Group din München, cu incepere din martie 2023, lansarea sa treptata incepand in aceeasi luna. SUA, Germania, Marea Britanie si Japonia se asteapta sa fie cele mai importante piete pentru noul model editie speciala.
Mai multa putere, masa mai mica, performante convingatoare
O formula cu un raport mai bun putere/masa ofera noului BMW M3 CS calitati de performanta remarcabile. Puterea provine dintr-o versiune special imbunatatita a motorului cu sase cilindri in linie, capabil sa functioneze intr-un regim inalt de turatii in turatii, cu tehnologie M TwinPower Turbo, dezvoltata pentru modelele BMW M3 si BMW M4. Acest motor de 3,0 litri formeaza baza si pentru motorul care a propulsat BMW M4 GT3 pe pozitia de campion DTM la prima incercare in 2022. BMW are o traditie speciala cu titluri de la debutul in DTM, marcata cu modele precum BMW 635 CSi, BMW M3 E30, BMW M3 DTM 2012 sau BMW M4 Turbo DTM 2014.
Prin urmare, motorul de sub capota noului BMW M3 CS se remarca printr-o multitudine de detalii tehnologice derivate direct din propulsorul de curse. Carterul are o constructie fara manson, cu punte inchisa si este extrem de rigid, facandu-l potrivit pentru presiuni de ardere foarte mari. Alezajul cilindrului contribuie la reducerea masei. Un strat de fier pulverizat voltaic reduce pierderile prin frecare. Arborele cotit forjat, cu masa redusa, ajuta la cresterea puterii datorita rezistentei sale la torsiune, sustinand functionarea in turatii mari a motorului. Chiulasa are un miez construit prin printare 3D, permitand aranjarea optima a conductelor de lichid de racire pentru gestionarea temperaturii, solutie care ar fi imposibil de realizat folosind metodele conventionale de turnare a metalului. Sistemul de alimentare cu ulei este conceput pentru a face fata provocarilor specifice utilizarii pe circuit, la fel ca si sistemul de racire.
Motorul cu sase cilindri in linie produce 405 kW/550 CP
Aceste modificari atent adaptate reflecta concentrarea neclintita asupra atingerii turatiilor mari si a livrarii maxime de putere cu motorul noului BMW M3 CS. Potentialul propulsorului a deschis calea pentru o crestere de 30 kW/40 CP a puterii maxime in comparatie cu BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive, rezultand un varf de 405 kW/550 CP. Aceasta crestere a puterii a fost obtinuta datorita revizuirilor specifice ale tehnologiei M TwinPower Turbo a motorului si nu a necesitat concesii in ceea ce priveste stabilitatea sau durabilitatea. Ajustarile au implicat in primul rand cresterea presiunii maxime de incarcare a celor doua turbocompresoare mono-scroll de la 1,7 la 2,1 bar si efectuarea unor ajustari specifice modelului la managementul motorului.
In plus, un suport special conceput pentru motor, creeaza o legatura extrem de rigida intre propulsor si structura automobilului. Prin urmare, o apasare a acceleratiei este intampinata de un raspuns si mai pronuntat al motorului si de transmiterea directa a puterii acestuia catre transmisie. Motorul noului BMW M3 CS ofera un cuplu maxim de 650 Nm intre  2.750 rpm si 5.950 rpm. Acesta genereaza putere maxima la 6.250 rpm si atinge maximul de turatii la 7.200 rpm.
Caracteristicile specifice de performanta ale motorului sunt dominate livrarea constanta a puterii pana la limita superioara a intervalului de turatii. Experienta este intarita de acustica puternica produsa de sistemul de evacuare cu doua ramuri, cu clapete controlate electric, un amortizor de zgomot din titan cu design care reduce masa si - in maniera M obisnuita - doua perechi de tevi de esapament vopsite in negru mat. Selectarea modurilor SPORT sau SPORT+ pentru setarea motorului din meniul M Setup amplifica sunetul de condus pentru a produce o nota cu nuante de motorsport.
Furnizarea puterii pe drum: transmisie automata M Steptronic cu opt trepte, M xDrive, diferential M activ
Cuplul eliberat de motorul noului BMW M3 CS este transferat printr-o transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. Aceasta este actionata fie utilizand maneta de selectare specifica M de pe consola centrala, fie clapetele de schimbare din fibra de carbon de pe volan. Conducatorul poate folosi butonul Drivelogic integrat in maneta selectorului de viteze pentru a modifica caracteristicile de schimbare ale transmisiei, cu optiunea de setari orientate spre confort, stil sportiv si optimizate pentru circuit.
Tractiunea si agilitatea noului BMW M3 CS sunt imbunatatite de tractiunea integrala M xDrive care asigura o distributie variabila continuu, controlata electronic, a cuplului intre cele doua punti printr-un ambreiaj multidisc. Alimentarea cu ulei a ambreiajului a fost optimizata pentru a mentine functionarea eficienta a sistemului de tractiune integrala chiar si in conditii de pilotaj la limita pe circuit. Orientarea spre rotile din spate a sistemului si felul in care este sincronizat cu diferentialul M activ pe puntea spate - a carei functionare este, de asemenea, complet variabila – asigura agilitatea sportiva a noului model.
Meniul M Setup permite conducatorului sa treaca de la setarea implicita 4WD la modul 4WD Sport, care transfera o proportie si mai mare din cuplul motor catre rotile din spate. De asemenea, conducatorii pot opri complet sistemul DSC (controlul dinamic al stabilitatii) si pot activa modul 2WD. Aceasta setare asigura transferul puterii doar catre rotile din spate si suprimand orice interventie din partea sistemelor de control pentru stabilizarea automobilului.
Motorul, transmisia si M xDrive asigura timpi de acceleratie impresionanti. Noului BMW M3 CS are nevoie de doar 3,4 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h si de 11,1 secunde pentru a ajunge din repaus la 200 km/h. Acceleratia in reprize, de la 80 la 120 km/h, se incheie in 2,6 secunde (in treapta a patra) sau 3,3 secunde (in treapta a cincea). BMW M3 CS vine echipat standard cu pachetul M Driver si are o viteza maxima limitata electronic de 302 km/h.
Tuning personalizat pentru tehnologia sasiului si sistemul DSC; anvelope de circuit ca echipare standard
Tehnologia sasiului de la noul BMW M3 CS a fost adaptata exact la caracteristicile de performanta ale motorului, conceptul general al automobilului si distributia maselor. Setarile specifice modelului pentru sistemul DSC si M Dynamic Mode au fost adaptate si ele in mod clar la cerintele specifice ale pilotajului pe circuite de mare viteza.
Cinematica puntilor reglate individual si setarile personalizate de cambrare ale rotilor, amortizoarele, arcurile auxiliare si barele antiruliu contribuie la optimizarea preciziei directiei, transmiterea fortelor laterale de control in viraj, raspunsul arcurilor si amortizoarelor si locatia rotilor. Amortizoarele controlate electronic ale suspensiei M adaptive de pe noul BMW M3 CS vin si ele intr-o configuratie specifica modelului, la fel ca si directia M Servotronic electromecanica cu raport variabil si sistemul sau de franare integrat.
Specificatiile standard pentru modelul editie speciala includ frane M Compound cu etriere vopsite in rosu sau negru. Exista si optiunea de frane ceramice M Carbon, ale caror etriere sunt disponibile in auriu mat sau rosu. De asemenea, pe lista de echipamente standard pentru noul BMW M3 CS sunt jantele M din aliaj usor, cu un design V-spoke exclusiv, cu finisaj Gold Bronze. Aceste jante M speciale pot fi comandate si intr-un finisaj optional negru mat. Masurand 19 inchi in diametru pe puntea fata si 20 de inchi in spate, rotile sunt echipate standard cu anvelope de circuit care au fost dezvoltate special pentru modelul editie speciala si masoara 275/35 ZR19 in fata si 285/30 ZR20 in spate. Ca alternativa la aceste anvelope, clientii au si optiunea gratuita de anvelope de inalta performanta, cu aceleasi dimensiuni.
Constructie usoara prin utilizarea extinsa a fibrei de carbon; rigiditate imbunatatita a caroseriei
Masurile extinse de design usor specifice modelului joaca un rol major in modelarea calitatilor de performanta si a caracterului exclusiv ale noului BMW M3 CS. Utilizarea componentelor din plastic armat cu fibra de carbon (CFRP) atat in interior, cat si in exterior, este de o importanta esentiala aici. Pe langa acoperisul din fibra de carbon, modelul a foloseste acest material high-tech usor si pentru capota, spliterul fata, prizele de aer fata, capacele oglinzilor exterioare, difuzorul spate si spoilerul spate. Consola centrala, clapetele de schimbare a vitezelor de pe volan si benzile ornamentale de interior sunt fabricate si ele din CFRP. Scaunele-scoica M Carbon standard contribuie si ele la reducerea masei din habitaclu. Totodata, amortizorul de zgomot din titan pentru evacuare reduce cu peste 4 kg. Diferitele masuri de design usor aduc o economie totala a masei de aproximativ 20 kg in comparatie cu BMW M3 Competition Sedan cu M xDrive.
Rigiditatea caroseriei poate fi crescuta si mai mult prin optarea pentru un pachet de brate transversale pentru compartimentul motor, care au proiectate si ele pentru a fi mai usoare. Elementele din aluminiu turnat leaga turnurile arcurilor din partea frontala.
Caracteristicile exclusive de design
Vopseaua metalizata Frozen Solid White disponibila pentru exterior este exclusiva pentru acest model. Suprafetele cu fibra de carbon expusa pentru acoperis, cele doua concavitati din capota, spliterul fata, prizele de aer fata, capacele M ale oglinzilor exterioare, spoilerul spate si difuzorul spate se combina cu praguri laterale si branhii M negre pentru a oferi un contrast marcant pentru noul finisaj coloristic al exteriorului. Signal Green solid, Brooklyn Grey metalizat si Sapphire Blsck metalizat completeaza lista de culori.
Partea frontala a automobilului este dotata cu o grila BMW fara cadru, care reduce masa, cu un design simplificat, inspirat din modelele de curse. Concepute special pentru acest model, caracteristicile de identificare includ linii rosii de contur si emblema "M3 CS" in partea superioara a celor doua bare orizontale ale grilei. Atat emblema modelului din fata, cat si omologul sau de pe capota portbagajului au suprafete negre cu margine rosie.
Farurile BMW Laserlight incluse in specificatia standard adauga un alt aspect deosebit de atractiv pentru partea frontala a noului BMW M3 CS. Iluminand galben in loc de alb - atat in timpul secventei de intampinare cand automobilul este descuiat, cat si in timp ce faza scurta sau faza lunga sunt aprinse - face o trimitere la modele de curse GT.
Scaune-scoica M Carbon cu suprafete si modele de cusaturi exclusive
n interiorul noului BMW M3 CS, un cockpit de masina sport proiectat pentru placerea de a conduce si performante maxime este combinat cu tehnologia digitala avansata si elemente de design exclusive. Conducatorul si pasagerul din fata sunt intampinati in echiparea standard de scaunele-scoica M Carbon intr-un design specific modelului. Cu reglaje electrice si incalzire, acestea au tetiere integrate impreuna cu o emblema de model iluminata. Folosirea CFRP in elementele structurale ale sezutului si ale spatarului, precum si decupajele din suporturile laterale sunt elemente ale reducerii de masa.
Scaunele-scoica M Carbon din noul BMW M3 CS sunt tapitate cu piele Merino si au un design exclusivist intr-o schema de culori negru/rosu, cu cusaturi contrastante distinctive. Acest finisaj bicolor se repeta si la cele doua scaune din compartimentul spate al sedanului. Panourile usilor sunt finisate integral cu piele neagra atat in fata, cat si in spate, in timp ce inscriptia rosie "CS" decoreaza consola centrala cu design usor. Lista de echipamente standard pentru noul BMW M3 CS include, de asemenea, centuri de siguranta M cu un model de dungi tesute in culorile BMW M GmbH, placi ale pragurilor usilor cu inscriptia "M3 CS", o tapiterie de culoare antracit a plafonului, benzi decorative interioare cu finisaj in fibra de carbon si un volan M Alcantara cu clapete de schimbare a vitezelor din CFRP si un marcaj central rosu.
Buton de configurare pentru personalizarea configuratiei automobilului
Sistemul de control/operare specific M include butonul Setup de pe consola centrala, care permite accesul direct la optiunile de setari pentru motor, sasiu, directie, sistem de franare si M xDrive. Doua variante de setari configurate individual pot fi salvate  impreuna cu setarile preferate pentru acustica motorului, sistemul DSC, functia de Start/Stop Automat si caracteristicile de schimbare ale transmisiei M Steptronic cu opt trepte, iar apoi reapelate folosind butoanele M de pe volan.
De asemenea, ca echipare standard in noul BMW M3 CS este sistemul M Drive Professional. In consecinta, modelul editie speciala nu numai ca beneficiaza de functiile M Drift Analyzer si M Laptimer pentru evaluarea si inregistrarea abilitatilor de condus si a performantei pe circuit, ci vine si cu M Traction Control, ale carui 10 trepte ofera instrumentele ideale pentru a impinge masina la limita pe circuite.
Butonul M Mode de pe consola centrala - de asemenea parte a pachetului M Drive Professional – poate fi folosit pentru a regla atat nivelul sistemului de asistare a condusului, cat si continutul afisat pe monitorul de informatii si Head-Up Display optional, cu o alegere intre setari ROAD, SPORT si TRACK. Suplimentar, in modul TRACK, sunt dezactivate toate functiile de telefonie si entertainment, precum si avertizarea intermitenta a stopurilor la franare puternica, totul pentru concentrarea exclusiva la pilotat.
Ecran central curbat BMW cu citiri specifice M
Noul BMW M3 CS foloseste cea mai recenta generatie BMW iDrive bazata pe sistemul de operare BMW 8, care include ecranul central curbat BMW pentru cockpit. Acesta este format dintr-un monitor de informatii de 12,3 inchi (31,24 cm) si un display central cu o diagonala a ecranului de 14,9 inchi (37,85 cm), care sunt gazduite impreuna in spatele unei suprafete curbate de sticla. Cu pozitionarea sa ergonomica orientata spre conducator, ecranul central curbat BMW face controlul tactil deja intuitiv si mai usor de utilizat.
Aspectul grafic al monitorului de informatii si continutul in stil M afisat acolo se preteaza la o experienta de condus concentrata, orientata spre performanta. Toate datele legate de condus, precum si informatiile despre starea automobilului si setari sunt ordonate in el. M Shift Lights familiare apar in partea de sus a monitorului de informatii, in timp ce sistemul de stabilitate a condusului, M xDrive si modurile de control al tractiunii sunt indicate toate in partea inferioara. Pe ecranul de baza al displayului central pot fi adaugate widgeturi speciale care contin informatii despre configuratia curenta a automobilului, precum si presiunea si temperatura anvelopelor.
Optiuni de top pentru un plus de placere si confort in timpul condusului de zi cu zi
BMW Live Cockpit Professional disponibil standard vine cu functii care includ sistemul de navigatie BMW Maps on-line, Asistentul Personal Inteligent BMW, integrarea smartphone-ului, telefonie cu incarcare wireless si o interfata WiFi. BMW Head-Up Display cu afisaje specifice M si BMW Drive Recorder sunt ambele disponibile ca optiuni.
In plus, noul BMW M3 CS ofera clientilor o gama selecta de caracteristici de confort si sisteme de asistare a condusului, cu accent pus pe placerea nealterata de a conduce. Este echipat standard cu cea mai recenta versiune de Comfort Access, climatizare automata pe doua zone, sistemul de sonorizare Harman Kardon Surround, controlul distantei de parcare, avertizare de coliziune frontala, avertizare de parasire a benzii si sistemul de informare privind limita de viteza. Un sistem de alarma, operarea automata a capotei portbagajului si sistemele Driving Assistant si Parking Assistant pot fi adaugate ca optiuni.

Vizualizari: 764