© 2024 Auto.ro
Noul BMW M5 duce BMW M GmbH pe un teritoriu nou cu sistemul de tractiune integrala M xDrive care debuteaza in premiera pe sedanul de inalta performanta. Aceasta schimbare de directie permite M5 sa exploreze noi dimensiuni dinamice si sa ofere un caracter practic cotidian mai mare in orice conditii de condus. Noul automobil se angajeaza sa continue traditia unui concept de modele inaugurat in 1984 de originalul BMW M5 - sedanul business de lux capabil sa exceleze si pe circuit.
Noul sistem de tractiune integrala M xDrive dezvoltat de BMW M GmbH este construit sa ofere in egala masura performante de top si placerea de a conduce. Functioneaza cu un diferential central de transfer cu ambreiaj multidisc si distribuie complet variabil cuplul intre puntea fata si cea spate, dupa cum este necesar. Un alt element al tractiunii superioare a automobilului in toate conditiile de drum si meteorologice este diferentialul M activ pe puntea spate, care functioneaza tot complet variabil si are efect de blocare intre 0 si 100%.
Caracterul M xDrive poate fi ajustat dupa cum se doreste. Conducatorul auto are cinci configuratii diferite la alegere in functie de combinatiile modurilor DSC (DSC on, MDM, DSC off) si M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). In setarea de baza cu DSC (Dynamic Stability Control) activat si 4WD, sistemul permite o patinare usoara a rotilor spate la accelerarea din viraje - si, prin urmare, asigura un control sportiv noului BMW M5. In modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport), M xDrive permite derapaje usoare, controlate. Cele trei moduri M xDrive cu oprirea DSC au fost concepute pentru a raspunde si cerintelor pilotilor pe circuit. Se pot alege una dintre cele trei configuratii pana la si inclusiv tractiune spate pura (2WD).
Puterea mare a noului BMW M5 este asigurata de un motor V8 biturbo de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo. Inginerii diviziei M au realizat modificari semnificative asupra propulsorului actualului model. De exemplu, turbocompresoarele nou dezvoltate, racirea indirecta si foarte eficienta a aerului de incarcare si presiunea crescuta de injectie a combustibilului contribuie la cresterea puterii si, mai presus de toate, a cuplului. Motorul dezvolta 441 kW/600 CP intre 5.600 si 6.700 rpm, in timp ce un cuplu impresionant de 750 Nm se afla la dispozitia soferului inca de la 1.800 rpm, pana la 5.600 rpm. O pompa de ulei complet variabila, cu program de control, asigura alimentarea cu ulei atunci cand noul BMW M5 are nevoie, chiar si pe circuit. Performantele impresionante ale automobilului vorbesc de la sine: de la 0 la 100 km/h in doar 3,4 secunde, de la 0 la 200 km/h in 11,1 secunde. Pe de alta parte, viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h, dar pachetul optional M Driver poate duce nivelul maxim la 305 km/h.
Noul BMW M5 transfera toata aceasta putere printr-o transmisie speciala - M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. In modul D, acesta ofera tot confortul si comoditatea schimbarilor de viteze complet automate, dar poate trece si la schimbari manuale secventiale. Conducatorul poate face acest lucru fie cu ajutorul schimbatorului de pe consola centrala, fie prin intermediul clapetelor de pe volan. Drivelogic permite conducatorului sa adapteze caracteristicile transmisiei in functie de preferintele personale. Pentru utilizarea pe circuit, transmisia M Steptronic cu opt trepte ofera timpi de schimbare foarte rapizi, astfel ca noul BMW M5 beneficiaza de agilitate exceptionala.
Suspensia noului BMW M5 este, de asemenea, conceputa pentru a oferi atat tractiune maxima pentru utilizarea cotidiana, cat si performante dinamice superioare pe circuit. Asemenea motorului, transmisiei si sistemului M xDrive, suspensia a fost reglata de specialisti si piloti de curse in diferite locatii, inclusiv pe faimosul Nordschleife, Nürburgring. Elementele sofisticate de rigidizare din structurile fata si spate asigura ca structura caroseriei este extrem de rigida si, prin urmare, automobilul ofera raspuns instantaneu, in special atunci cand conducatorul il impinge la limita pe sosea sau pe circuit.
De asemenea, conducatorul poate alege intre modurile Comfort, Sport si Sport Plus pentru sistemul Variable Damper Control (VDC) - care are reglaj specific M - si directia M Servotronic. Iar caracteristicile motorului pot fi si ele configurate in functie de preferintele conducatorului prin modurile Efficient, Sport si Sport Plus. Cele doua butoane M1 si M2 de pe volanul M imbracat in piele pot fi utilizate pentru a stoca doua reglaje care combina preferintele conducatorului in ceea ce priveste setarile motorului, transmisiei, suspensiei si modurilor M xDrive, ale modului DSC si ale Head-Up-Display. Conducatorul poate activa setarea preferata apasand butonul corespunzator.
Capota, care are un design M specific, este fabricata din aluminiu si are linii de sculpturale sportive. Acestea se extind in acoperisul foarte usor din fibra de carbon (CFRP) - o caracteristica standard a noului M5. Reducerile de masa aduse de acoperisul CFRP si de alte componente, cum ar fi sistemul de evacuare, asigura o reducere de masa fata de predecesor.
Noul BMW M5 este echipat cu frane M compozite, care sunt mai usoare decat cele conventionale si, prin urmare, reduc masa automobilului. Sunt echipate cu etriere fixe, cu sase pistoane, vopsite in albastru in fata si etriere flotante, cu un singur piston, in spate, dar si discuri de frana perforate si ventilate interior. Disponibile optional, franele M din carbon ceramic, care pot fi identificate prin etrierele vopsite in auriu si care reduc inca 23 kilograme din masa M5, pot rezista unor solicitari si mai mari.
Noul BMW M5 este echipat standard cu jante de 19 toli, din aliaj usor (fata: 9,5 x 19, spate: 10,5 x 19). in nuanta Orbit Gray si anvelope M specifice (fata: 275/40 R 19, spate: 285 / 40 R19). Jantele de 20 de toli pot fi comandate optional (fata: anvelope 275/35 R 20 pe jante 9,5 x 20, spate: anvelopele 285/35 R 20 pe jante 10,5 x 20). Specificatia standard pentru noul BMW M5 include si piele Merino si scaune M cu reglaj electric. Lista de optiuni include scaunele M multifunctionale nou dezvoltate, care se remarca prin constructia tip scoica si suport lateral si mai bun.
Noul BMW M5 poate fi comandat din septembrie 2017, iar livrarile vor incepe in primavara anului 2018. Programat pentru lansare la aceeasi data de incepere a vanzarilor ca si M5 standard este BMW M5 First Edition. Aceasta versiune speciala - limitata la un numar de 400 de exemple in intreaga lume - are vopsea BMW Individual Frozen Dark Red metalizat. Preturile pentru Romania vor fi comunicate in curand.