© 2024 Auto.ro
Initial, BMW a dorit ca noul X3 sa nu iasa din laboratoarele sale pana ce nu se afla in postura de fi extrem de “nociv” pentru concurenta, insa iata ca presiunea exercitata de principalii adversari – Audi Q5 si Mercedes GLK – i-a determinat pe bavarezi sa mute termenul debutului oficial mai aproape de zilele noastre.
Asadar, vom face cunostinta cu fratele mai mic al lui X5 chiar la anul si nu in 2010, dar asta nu inseamna ca nu stim deja cate ceva despre designul si mecanica sa.
Noul X3 va fi ceva mai mare decat actualul model – aviz amatorilor de spatiu interior – si sensibil mai aratos, cu o parte frontala ce va imita fizionomia lui Serie 7 si un posterior ale carui stopuri par a fi preluate de la un Serie 3 Touring.
Din profil va arata ca un mini-X5, ceea ce, din nou, nu este un lucru nou, mai ales daca ne gandim ca designul celui de-al treilea geam lateral va fi scutit de accese neinspirate de originalitate.
Pana aici toate bune si frumoase, insa actualul X3 are slabiciuni si in habitaclu – un ambient sterp si "patat" cu plastice de o calitate nu tocmai conforma cu pretul masinii. Puteti uita de pe acum de ele: daca sursele de informatie nu mint, interiorul viitorului X3 va fi net superior in ceea ce priveste finisarile, iar lista de gadget-uri va include “delicatese” intalnite de obicei la masini sensibil mai scumpe (sistem night-vision sau scaune cu functie de masaj).
Mezinul gamei de SUV-uri BMW – cel putin pana la aparitia lui X1 – va fi fabricat la uzina din Spartanburg, SUA alaturi de X5 si X6, insa asta nu inseamna ca mecanica sa va fi influentata de “mediul inconjurator”. Bavareza pana la cel mai mic surub, tehnica noului X3 va fi practic atuul principal al acestui Sport Utility, cu o gama de motoare pe benzina a carei plaja de putere se intinde intre 231 si 306 CP.
Nici sectorul diesel nu se lasa mai prejos: nu vei putea cumpara un X3 mai slab de 177 CP, in timp ce top-modelul va trimite catre roti 300 CP.
Merc si Audi vor avea intr-adevar o problema. Mare.