© 2024 Auto.ro
Caddy Escalade a fost cu siguranta unul dintre cele mai profitabile modele create de General Motors in ultima vreme si, probabil, cel mai popular SUV premium full-size din America de Nord (e suficient sa vizionati doua-trei videoclipuri hip-hop pentru a va lamuri).
In aceste conditii, e de inteles cum fostul numar unu mondial cauta solutii de a-l mentine in “schema” in ciuda scaderii interesului pentru asemenea produse, iar platforma tehnica Lambda pare a fi cea mai buna dintre ele.
Actualul Escalade are la baza o arhitectura de pick-up full-size, numita GMT800 si folosita inclusiv la constructia marelui adversar al lui Ford F-150, Chevy Silverado. Fiind departe de eficienta ceruta in vremurile moderne, ea ar putea lasa locul noii platforme Lambda, pana in prezent uzitata de Buick Enclave si Chevy Traverse.
Asta inseamna ca viitorul model va deveni ceva mai mic si mai aproape de un autoturism decat de un camion, dar, in acelasi timp, si mai economic.
Totusi, Escalade nu trebuie sa exagereze cu downsizeing-ul, altfel ar putea canibaliza vanzarile noului SRX si, in plus, nemultumi multimea care crede in marimea masinii ca simbol al statutului social.
Aceeasi poveste este si cu puterea motoarelor, insa aici se pare ca GM este “blindat”: ‘Slade va avea sub capota un motor V8, chiar daca teama de noile reguli CAFE i-a impiedicat pe americani sa monteze un asemenea agregat pe Enclave si Traverse.
Ca si modelul actual, viitorul Escalade va fi produs in trei versiuni de caroserie – normala, cu ampatament lung ESV si stil pick-up EXT –, ultima enumerata urmand a prelua multe elemente de stil de la recent dezvaluitul concept GMC Denali XT. Still king of bling...