rss

Noul catalizator Mazda utilizeaza cu 70% mai putine metale pretioase

  1. 23/02/2009
  2. Tags: Mazda, Mazda3


Unul din elemenele cheie in reducerea emisiilor din ultimii 40 de ani este convertorul catalitic. Din pacate, acesta este scump datorita utilizarii metalelor pretioase precum platina si rhodiu, care sunt folosite pentru a porni reactiile necesare pentru scaderea noxelor. Metodele de fabricatie traditionale folosesc un material de baza imbracat in catalizatorul alcatuit din particule de metal pretios. Acesta tinde insa sa se stranga, reducand suprafata efectiva care face contact cu evacuarea. Pentru a combate acest lucru, este nevoie de o cantitate mai mare de metal pretios.

Mazda insa a dezvoltat un proces nou de fabricatie, introdus pe noul model Mazda3, ce tine metalul pretios pe loc. Cand este combinat cu o metoda de a produce nano-particule cu un diametru mai mic de 5 nm, suprafata efectiva expusa creste dramatic. Mazda a reusit de asemenea sa scada cantitatea de metal pretios folosita, pana la 0,15g/l din capacitate, cu aproape 70 de procente mai putin decat 0,55g/l ale modelului precedent de Mazda3.

Noul model de Mazda3 intra in showroom-uri in martie. Mazda va introduce convertorul si pe restul modelelor, insa, pentru moment, acesta va fi exclusiv Mazda3.

Noua Mazda3 a primit o gama de motorizari din care fac parte trei turbodiesel-uri si doua motoare pe benzina. Motorizarile diesel pornesc cu entry-level-ul de 1,6 litri, care dezvolta 109 CP si un cuplu de 240 Nm , in timp ce motorul de 2,2 litri MZR-CD este oferit in doua versiuni de putere: 150 CP si un cuplu de 360 Nm, respectiv, 185 CP si un cuplu de 400 Nm. Propulsoarele pe benzina disponibile sunt de 1,6 litri MZR ce dezvolta 105 CP si de 2 litri MZR ce dezvolta 150 CP. Toate motorizarile pot fi conectate la cutii de viteze manuala cu 5 sau 6 trepte sau automata cu 5 rapoarte.
Vizualizari: 1412