rss

Noul Cod Rutier: Transportatorii considera abuzive sanctiunile propuse

  1. 23/09/2013
  2. Tags: cod rutier

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) considera abuzive sanctiunile propuse in proiectul noului Cod Rutier si solicita modificarea acestora, precum si introducerea de masuri care sa stabileasca responsabilitati si pentru pietoni si autoritatile care administreaza drumuri, anunta Mediafax.

UNTRR solicita in acest sens o reexaminare a cuantumului amenzilor si a sanctiunilor complementare propuse prin proiectul Codului Rutier.

"Sanctiunile propuse prin proiectul de Ordonanta de Urgenta sunt abuzive, intrucat se propun amenzi de pana la 16.000 lei, ceea ce insumeaza valoarea a 20 de salarii, in conditiile in care salariul minim garantat in plata este de 800 lei. Avand in vedere acest aspect, UNTRR solicita ca sanctiunile sa fie progresive si proportionale", se arata intr-un comunicat al UNTRR, citat de Mediafax.

Potrivit sursei citate, proiectul de act normativ are un impact deosebit de grav pentru soferii profesionisti, avand in vedere ca sanctiunea complementara de suspendare a dreptului de conducere (dreptul la munca) se poate dispune de la 30 de zile si daca nu se face dovada achitarii amenzii contraventionale, intre 120 si 180 de zile pentru depasirea vitezei si pana la 5 ani ca sanctiune administrativa (in caz de accident din care rezulta vatamarea corporala sau decesul unei persoane, cand instanta de judecata sau procurorul a dispus neinceprea urmaririi penale, scoaterea de sub urmarire penale, incetarea urmaririi penale, achitarea ori incetarea procesului penal cu aplicarea unei sanctiuni administrative).

Reprezentantii transportatorilor apreciaza ca soferii profesionisti sau amatori nu pot fi considerati responsabili unici pentru siguranta rutiera din Romania si de aceea solicita amendarea proiectului de act normativ in scopul introducerii in context a indatoririlor si raspunderii pietonilor (in caz de nerespectare a regulilor de circulatie sau de semnalizare necorespunzatoare), precum si a autoritatilor si institutiilor publice care au in administrare sau concesiune drumuri publice, poduri sau pasaje pietonale sau la nivel cu cale ferata (in caz de nefunctionare sau functionare defectuoasa).

Acestia solicita, totodata, cresterea numarului de controale in trafic precum si cresterea profesionalismului organismelor implicate in formarea profesionala cu mentiunea ca rolul autoritatilor trebuie sa fie preventiv si nu reactiv.

Noul Cod Rutier se afla in dezbatere publica si ar urma sa fie aprobat de Guvern in urmatoarea perioada.

Vizualizari: 2406