rss

Noul diesel GM Duramax: mai mic, mai usor, mai economic

  1. 22/10/2008
  2. Tags: Chevrolet Silverado, Diesel, Duramax, GMC Sierra

In prezent, Duramax inseamna un diesel V8 de dimesiuni apreciabile (6,6 litri cilindree), folosit de GM pentru a propulsa cei mai grei reprezentanti ai gamei sale de produse (camionetele heavy-duty Chevrolet Silverado si GMC Sierra).

Desi extrem de puternic si relativ economic pentru cilindreea sa, gigantul va lasa locul pe viitor unui inlocuitor mai mic si mai eficient, a carui putere si cuplu raportate la cilindree le va egala pe cele ale propusoarelor europene.

Noul motor va avea o cilindree de 4,5 litri si va beneficia de cateva solutii de diminuare a masei totale, dar si de ameliorare a preciziei constructive. Zgomotul si vibratiile au fost si ele in topul listei cu probleme de rezolvat, inginerii americani instaland un arbore de echilibrare ce transfera neplacutele reactii catre ansamblul transmisiei, departe de urechile celor din habitaclu.

Noul Duramax va dezvolta 310 CP si 712 Nm, valori apropiate actualei generatii; totusi, agregatul de 4,5 litri va avea un consum mediu cu 25% mai mic, iar blocul cu chiulasa din aluminiu va fi suficient de compact incat sa incapa sub capota oricarui SUV sau camionete din nomenclatorul GM.

Primele modele ce vor beneficia de serviciile sale vor fi taman pick-up-urile full-size Chevy Silverado si GMC Sierra, dar fostul numar unu mondial ar putea extinde utilizarea sa inclusiv in zona sedan-urilor de lux (la un moment dat, Cadillac isi afirma intentia de a umple golul dintre CTS V6 si CTS-V cu o versiune diesel echipata cu noul Duramax).

Vizualizari: 1300