© 2024 Auto.ro
In zilele noastre, chiar si legendele sufera de pe urma crizei petrolului si a presiunilor facute de grupurile ecologiste, iar Ford stie asta mai bine ca oricine: motoarele V8 cu tehnologie invechita ce-l echipeaza pe Mustang ii deterioreaza serios imaginea pe piata americana.
Ca urmare, in 2010, vom face cunostinta cu un Mustang aproape complet schimbat, ale carui prime elemente au fost dezvaluite in cateva fotografii-teaser oficiale.
La exterior cuvintele de ordine vor fi suplete si dinamism – sau oricare altele care te vor duce cu gandul la o masina putin pretentioasa cu consumul de combustibil –, desi aparentele vor insela: masina va avea aceeasi lungime si latime ca si actualul model.
In schimb, rotile vor fi sensibil mai impinse in cele patru colturi ale caroseriei, astfel incat profilul sa capete o alura atletica si sa se indeparteze putin de look-ul old-school al unui concurent precum Dodge Challenger, de exemplu (despre care Peter Horbury, designerul-sef al celor de la Ford, spune ca nu are cum sa atraga intr-un climat de piata in care lumea se indreapta catre vehiculele ecologice).
In alta ordine de idei, motorizarile viitorului Mustang vor confirma schimbarea de registru: desi motorul V6 de patru litri va ramane in calcule, agregatul V8 ar putea fi inlocuit de mult mai eficientul V6 EcoBoost (desi sunt voci care spun ca Ford va oferi si un V8 de moda veche, de cinci litri cilindree).
Cu V8-ul Boss de 6,2 litri suspendat, Mustang va fi lipsit intr-o prima faza de o versiune cu adevarat de top, dar este posibil ca americanii sa gaseasca o solutie si in acest sens. Orice e bine venit, atata vreme cat nu suna ca un mixer...