© 2025 Auto.ro
Noul Daily, a treia generatie de vehicule
comerciale usoare, a fost desemnat “International Van of the Year 2015”.
Concursul anual este jurizat de 23 de jurnalisti de la publicatii international
specializate pe vehicule comerciale. Castigatorul titlului este, potrivit
juriului, cel care “a adus cea mai mare contributie la standardele de eficienta
si sustenabilitate in lumea transporturilor, fiind totodata ecologic si sigur
pentru pietoni”.
Prestigiosul trofeu a fost acordat in timpul celei de-a 65-a editie a
Targului International de la Hanovra, cel mai mare targ de vehicule comerciale
si industrial din Europa.
Noul Iveco Daily a castigat cu o margine de 17 puncte fata de finalistii
de pe lista scurta de la Fiat, Ford, Mercedes-Benz si Renault/Opel. La votare,
Noul Daily a fost prima alegere pentru toti cei 23 membrii ai juriului.
“Suntem incantati ca noul Daily a primit acest prestigios trofeu. Noul
Daily este un pas important in ceea ce priveste imbunatatirea costului total de
proprietate, confortului, manevrabilitatii, productivitatii si
sustenabilitatii. Dorim sa dedicam acest premiu clientilor nostri care se
bazeaza in fiecare zip e acest partener de lucru”, a declarat presedintele Iveco.
Noul Daily este un vehicul complet reinnoit care ofera cea mai buna
eficienta a sarcinii maxime admise, cel mai bun volum si capacitate de
incarcare, ofera confort imbunatatit asemanator unui autoturism, la care se
adauga manevrabilitatea si un consum de combustibil optimizat.
Noul
vehicul este prezentat ca un furgon foarte practic si convenabil, care mentine
totodata o incredere, eficienta si versatilitate maxime care au facut mereu din
Daily un punct de referinta in clasa sa. Noul Daily isi mentine nealterata
clasica structura a sasiului cu lojeroane, care asigura puterea, flexibilitatea
si durabilitatea pe termen lung, cat si versatilitatea ridicata, inclusiv
flexibilitatea maxima a sasiurilor pentru carosare in cazul versiunilor sasiu
cu cabina.
Cea de-a
treia generatie a lui Daily este de asemenea concentrata pe diferite cerinte de
business si ofera o reducere semnificativa a consumului de combustibil fata de
modelul anterior, o imbunatatire semnificativa a costurilor de intretinere
impreuna cu cea mai buna performanta din categoria sa prin oferirea unei game
foarte variate de motoare, transmisii si rapoarte de transmisie.
Masina
incorporeaza tehnologii importante menite sa reduca consumul de combustibil:
economii de combustibil de pana la 5,5%, in functie de versiune, care pot
ajunge chiar pana la 14% cu EcoPack pentru misiunile urbane. Aerodinamicitatea
a fost de asemenea imbunatatita, in special la modelele furgon, avand
coeficientul (Cx) redus cu pana la 6% (de la 0,336 la 0,316).
Noua suspensie fata QUAD-LEAF garanteaza cresterea capacitatii de
incarcare si o sarcina utila maxim admisa, iar noua transmisie automata
HI-MATIC 8 stabileste cel mai inalt standard de flexibilitate, eficienta si
economie de combustibil.
Vehiculul
incorporeaza servicii integrate de telematica de ultima generatie, dispozitive
la indemana clientilor si un sistem avansat de siguranta rutiera, IVECONNECT,
un sistem exclusiv care permite un management simplu si integrat al sistemelor
de navigatie si infotainment si a sistemelor de managementul flotelor si
asistenta la drum.
IVECONNECT
este dotat cu un ecran tactil de 7" aflat pe bord si un radio, CD player
si porturi USB compatibile cu iPOD/iPhone si MP3, impreuna cu buton de
conexiune Bluetooth aflat pe bolan si port AUX/video. IVECONNECT Drive include
un sistem de navigatie prin satelit cu functia de navigatie specifica pentru
camioane, sistem de “Evaluare a stilului de condus” care actioneaza ca un
instructor aflat la bordul vehiculului de fiecare data cand aveti nevoie si
dispozitivul de siguranta Driver Attention Support, care protejeaza soferul
atunci cand acesta este obosit.
Soferul
noului Daily beneficiaza de mai mult confort si de un interior mai silentios
care garanteaza o pozitie de condus si senzatii tipice condusului unui
automobil premium, ca si o multitudine de compartimente de depozitare inchise
sau deschise. Designul ergonomic al butoanelor este de top in categoria sa,
izolarea fonica a fost imbunatatita, sistemul de aer conditionat este mai
eficient, iar confortul la condus este excelent in orice conditii de incarcare.
Inovatia
tehnologica pusa la dispozitia clientilor noului Daily pentru a intari
promisiunea Iveco de mobilitate sustenabila este evidentiata prin
disponibilitatea versiunilor care utilizeaza gazul natural si a celor
electrice. Noul Daily CNG, prezentat la Hanovra, mentine aceleasi puncte forte
ca si versiunea diesel in termeni de incredere, confort si capacitate de
incarcare. Sasiul cu lonjeroane il face pe Noul Daily vehiculul preferat al
comerciantilor care ofera totodata robustete si abilitatea de a sustine
incarcaturi mari si mai mult de atat: rezultatul montarii cilindrilor de la
modelul Natural Power este faptul ca spatiul de incarcare nu este deloc
diminuat.
Versiunea
electrica va sosi in curand pentru a completa gama, avand aceleasi imbunatatiri
ca si celelalte versiuni: arhitectura, gama de ampatamente, suspensii, design
interior si exterior. Va fi de asemenea disponibil si ca varianta furgon si
autobuz urban. Iveco, un precursor in acest tip de tehnologie, a conceput
primul sau Daily electric inca din 2009 care este oficial vandut, garantat si
asistat de reteaua Iveco.
Noua gama
Daily va include o versiune noua de 7,2 tone care ofera cea mai mare capacitate
de incarcare din categoria sa (pana la 4,9 tone) si doua modele diferite
4x4 (o versiune de 3,5 tone all-road disponibila atat in varianta cu
roata simpla, cat si dubla, cat si furgon, sasiu cu cabina, sasiu cu cabina
pentru echipaj si o versiune off-road care va avea aceeasi schema tehnica a
modelului Daily 4x4 anterior).