Noul Jazz devine referinta clasei mici in materie de spatiu interior
- 25/02/2015
Prezentat sub forma de concept la Salonul Auto de la
Paris din 2014, a treia generatie Jazz se va lansa in versiune de serie in
cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie, alaturi de noul HR-V, noul
Civic Type R si supercar-ul Honda NSX.
In stilul inaugurat de prima generatie Jazz, noul
model pastreaza abordarea tip monovolum a caroseriei cu scopul de a oferi
valori de referinta in materie de spatiu interior, dar adauga elemente de
design ce caracterizeaza noua identitate de brand Honda.
Noua platforma de segment B (folosita si de crossover-ul
HR-V) include o serie de inovatii structurale importante, toate cu scopul de a
optimiza la maxim raportul intre dimensiunile exterioare și cele interioare.
Rezervorul de carburant a fost plasat in partea din fata a masinii, situatie ce
permite integrarea inovatorului sistem de rabatare a banchetei Magic Seats, unic
în segmentul B.
Noul Jazz este mai lung cu 95 mm, iar ampatamentul masoara
și el 30 mm în plus fata de generatia precedenta, dimensiuni ce permit
atingerea unor valori de referinta in clasa atunci cand discutam despre spatiul
oferit pasagerilor (cap/genunchi/umeri).
Volumul standard al portbagajul masoara 354 l sau
884 l cu bancheta rabatata (valorile sunt masurate pana la nivelul suprafetei
vitrate), cifre ce claseaza noul Jazz pe prima pozitie in segmentul din care
face parte. Ca volum standard, noul Jazz poate fi comparat inclusiv cu modele
din clasa imediat superioara. Pentru a completa latura practica deschiderea
hayonului este una deosebit de generoasa, iar pragul de incarcare situat cat
mai jos, pentru a facilita incarcarea obiectelor grele.
Sistemul inovator de rabatare a banchetei intitulat
Magic Seats permite clientilor sa plieze bancheta atat la orizontala (clasic) cat si pe verticala, ideal pentru a transporta obiecte inalte si voluminoase care
nu ar putea fi stocate în portbagaj. Sistemul Magic Seats, unic in industria
auto, este folosit si de modelele HR-V si Civic.
Noua platforma tehnica utilizata de Jazz a permis scaderea
greutatii totale a masinii comparativ cu modelul precedent, in timp ce
rigiditatea torsionala a avut de castigat. Cresterea ampatamentului, dublata de
o structura noua a suspensiei fata/spate si o recalibrare a amortizoarelor genereaza
o tinuta de drum ce se remarca prin confort si manevrabilitate. Sistemul de
direcție asistat electric a trecut si el printr-un set de modificări menite sa imbunatateasca
feedback-ul oferit șoferului.
Gradul de confort asigurat pasagerilor are de castigat
și la capitolul acustica, cu o atentie sporita acordata partii fata a masinii si
a zonei inferioare a caroseriei, ce include deflectoare aerodinamice pozitionate
sub podeaua automobilului pentru a optimiza rezistenta aerodinamica.
Noul Jazz va fi disponibil initial cu o unitate pe
benzina de 1.3 l i-VTEC ce va produce 102 CP, care face parte din noua gama de
propulsoare avansate Earth Dreams compatibile cu standardul de poluare Euro 6.
Noul propulsor va putea fi cuplat unei transmisii manuale cu 6 trepte sau
automată tip CVT.
Sistemul de infotainment Honda Connect, lansat pe
noul Civic și CR-V, va fi disponibil optional pe modelul Jazz si va oferi clientilor
o experienta multimedia de top gratie sistemului de operare Android si a
procesorului grafic NVIDIA Tegra 3. Ca si modelele precizate anterior, noul
Jazz va dispune in echiparea standard de sistemul de asistenta CTBA (City Brake
Active) ce poate frana automat la viteze de până la 30 km/h pentru a evita sau
limita efectele unui eventual incident nedorit.
Noua
generație Jazz va fi disponibila pe piata din Romania incepând din toamna
acestui an. Data exacta de lansare, preturile si echipările vor fi comunicate
ulterior.
Vizualizari: 1533