© 2024 Auto.ro
Mercedes a publicat primele imagini si detalii oficiale cu cea de-a sasea generatie S-Klasse. Noul model se lauda cu un coeficient aerodinamic Cd de 0,24, utilizeaza doar tehnologie LED pentru iluminare si promite noi standarde tehnologice si de siguranta pentru urmatorii zece ani, sustin germanii.
Cunoscut pe plan intern cu denumirea W222, noul Mercedes S-Klasse ni se dezvaluie cu un design sofisticat si deopotriva sportiv. Caroseria are un coeficient aerodinamic Cd de 0,24, iar la interior, designerii au mers pe conceptul "less is more", liniile fiind mult mai simple decat ne-am fi asteptat: volanul are doar doua spite si nu face exces de butoane, iar consola centrala merge pe aceeasi idee de simplitate.
Instrumentele de bord digitale si informatiile furnizate de sistemul multimedia apar pe doua ecrane TFT, fiecare cu diagonala de 12,3 inci (30,7 cm), care domina bordul.
Una dintre premierele tehnologice aduse de cea de-a sasea generatie a modelului S-Klasse este reprezentata de folosirea exclusiva a LED-urilor pentru iluminat. Concret, Mercedes-Benz S-Class W222 este prima masina de serie din lume care nu utilizeaza nici macar un bec traditional (cu filament sau economic).
Asadar, aproape 500 de LED-uri lumineaza interiorul, portbagajul, drumul si autoturismul in sine. Dintre acestea, 56 sunt folosite pentru fiecare far in parte, 35 pentru fiecare lampa de stop si aproape 300 pentru iluminarea interiorului.
In ceea ce priveste gama de motorizari, aceasta este formata din versiunile S300 BlueTEC Hybrid, S350 BlueTEC, S500 si S400 Hybrid. Varianta hibrida este pusa in miscare de un sistem compus dintr-un motor diesel de 2,2 litri ce dezvolta 204 CP si o unitate electrica de 20 kW. La nivel declarativ, modelul germanilor inregistreaza un consum mediu teoretic de 4,4 l/100 km. Sprintul de la zero pana la 100 km/h e facut in 7,6 secunde, iar viteza maxima este de 240 km/h.
Mercedes-Benz S350 BlueTEC este echipat cu un V6 diesel de 3,0 litri, care livreaza 258 CP si 620 Nm. Aceste valori asigura un sprint de la 0 la 100 km/h in 6,8 secunde si o viteza maxima de 250 km/h, limitata electronic, in timp ce consumul mediu de carburant este de 5,5 l/100 km.
Varianta S400 Hybrid combina un V6 pe benzina de 3,5 litri ce dezvolta 306 CP cu un motor electric de 20 kW. Sistemul de propulsie hibrida promite un consum mediu de 6,3 l/100.
Cel mai rapid S-Class de serie este S500, care vine cu un propulsor pe benzina V8 de 4,7 litri ce dezvolta 455 CP si 700 Nm, suficient pentru a oferi un sprint de la zero pana la 100 km/h in 4,8 secunde, in timp ce viteza de top ramane limitata la 250 km/h.
Pe piata din Germania, preturile pentru noul Mercedes-Benz S-Class incep de la aproximativ 80.000 de euro pentru varianta S350 BlueTEC cu ampatament normal si sar de 107.000 de euro pentru varianta de top S500 cu ampatament marit.