In decembrie 2022 a iesit primul Audi Q8 e-tron de pe linia de productie din Bruxelles. Acest eveniment a marcat inceputul unei noi ere pentru modelul electric situat in varful gamei de SUV-uri Audi. Inca de la startul productiei modelului Audi e-tron, fabrica din Belgia a fost un model pentru productia sustenabile. Astfel, incepand din 2018 si pana in prezent, au fost fabricate si livrate circa 160.000 de exemplare din primul model electric Audi.
Gerd Walker, Membru al Consiliului de administratie Audi, responsabil pentru Productie si Logistica a subliniat importanta noului model de top al marcii: "Cu eficienta sa crescuta si autonomia marita, Audi Q8 e-tron este un reper important in domeniul mobilitatii electrice." Walker a mai subliniat rolul important de pionier al productiei sustenabile jucat de unitatea din Belgia: "Fabrica noastra din Bruxelles a depus o munca valoroasa de pionierat. Am castigat aici o experienta ampla, livrand aproximativ 160.000 de automobile la nivel mondial. Ca pas urmator, vom face uz de aceasta experienta pentru a optimiza productia de baterii din Ingolstadt." Unitatea destinata asamblarii din Bruxelles joaca un rol revolutionar pentru intregul Grup.
Spre deosebire de cei mai multi concurenti, Audi isi concentreaza eforturile spre transformarea productiei de la interior spre exterior, cu scopul de a implementa 360factory, viitorul productiei Audi. Fabrica din Bruxelles este deja un model pentru diferite domenii ale acestui concept inovator de productie. Audi investeste in fabricile sale existente din considerente de sustenabilitate, economica, ecologica si sociala. "Calea aleasa de Audi contribuie la conservarea resurselor si ne accelereaza transformarea," a explicat Walker. Pentru Xavier Ros, membru al Consiliului de Administratie AUDI, responsabil pentru Resurse Umane, unitatea din Bruxelles furnizeaza informatii valoroase cu privire la programele tintite de calificare a angajatilor. "Experienta castigata de fabrica din Bruxelles in anii de dupa 2018 poate fi implementata si in celelalte unitati din Grupul Audi."
In general, dotarile, datele si preturile specificate in acest document se refera la gama de automobile oferite in Germania. Rezervat dreptul de a opera modificari fara o informare prealabila; acest document ar putea contine erori si omisiuni pentru care nu ne putem asuma raspunderea.
Directorul Audi Bruxelles, Volker Germann, accentueaza rolul important jucat de angajati: "Pentru a fabrica Audi Q8 e-tron nu avem nevoie doar de intreaga noastra infrastructura, ci, inainte de toate, avem nevoie de echipa noastra de angajati pasionati, ce isi unesc fortele pentru a construi acest automobil."
Fabrica din Bruxelles este un reper cu rol de model pentru productia sustenabila
Audi Q8 e-tron va fi livrat clientilor din Europa si SUA ca automobil cu amprenta neta de carbon neutra certificata. Incepand cu 2025, productia de la toate fabricile Audi va avea amprenta neutra de carbon, in conformitate cu programul ecologic Mission:Zero implementat la nivelul intregii companii. Distinsa in 2020 cu titlul "Fabrica Viitorului" de asociatia angajatorilor Agoria, unitatea din Bruxelles are amprenta neutra de carbon inca din anul 2018. De la lansarea productiei modelului Audi e-tron, fabrica din Belgia a fost certificata ca fiind prima fabrica de mare volum din segmentul premium cu certificare privind amprenta sa neutra de carbon. Unitatea a trecut la energia verde inca din 2012. De asemenea, printre altele, Audi Bruxelles a instalat pe domeniile fabricii cel mai mare sistem fotovoltaic din regiune, cu o suprafata de 107.000 mp. Sistemul acesta genereaza anual aproximativ 9.000 de Mwh din energie sustenabila, adica suficienta energie pentru a incarca circa 90.000 de automobile Audi Q8 e-tron si pentru a reduce emisiile de carbon cu 1.881 de tone. Totodata, companiile care furnizeaza celulele bateriilor sunt obligate sa foloseasca pentru productie exclusiv energie din surse regenerabile, iar motoarele electrice de tractiune folosite in productia de automobile sunt transportate din Ungaria la Bruxelles in trenuri marfare verzi. Din mai 2022, Audi foloseste transportul feroviar pentru ruta de aproximativ 1.300 de kilometri. Aceasta masura reduce emisiile anuale de carbon cu circa 2.600 de tone.
AUDI AG a devenit in anul 2007 proprietarul fabricii din Belgia. Dupa ce a achizitionat unitatea, Audi Bruxelles a restructurat fabrica, astfel incat sa produca acolo modelul Audi A1, ce era pe atunci un nou membru in gama Audi. In 2018 a fost lansat modelul Audi e-tron. In 2021, Audi Bruxelles a produs 43.866 de automobile 100% electrice, iar incepand cu a doua jumatate a anului 2023, peste 3.000 de angajati vor fabrica aici si modelul Audi Q4 e-tron.
Noul Audi Q8 e-tron este si mai eficient
Sistemul optimizat de propulsie al noului Q8 e-tron, plus caracteristicile sale aerodinamice imbunatatite si performantele mai avansate de incarcare, in combinatie cu capacitatea marita a bateriei cresc autonomia SUV-ului la pana la 582 de kilometri, iar pe cea a modelului Sportback la pana la 600 de kilometri, conform WLTP. Audi foloseste, de asemenea, materiale reciclate pentru o parte dintre componentele modelului Audi Q8 e-tron. Aceste materialele recuperate prin reciclare economisesc resursele si asigura un circuit inchis eficient si sustenabil de utilizare a materialelor.