Asteptarea a luat sfarsit! La mai bine de un an de la lansarea modelului, noul
Opel Agila a fost lansat aseara si in Romania, in cadrul unui eveniment mai aparte pentru o masina mai aparte, care a avut loc la Mall Vitan. Preturile pentru noua generatie a modelului de clasa mica sunt cuprinse intre 8.277 si 10.798 de euro (fara TVA).
Noul Agila, care a fost comercializat in peste 440.000 de unitati, este cel mai mic vehicul din gama Opel, un automobil cu un farmec distinctiv atat la interior, cat si la exterior, oferind un design mai agil si mai dinamic.
De altfel, din punctul de vedere al aspectului, se poate observa ca Opel a mers in aceeasi directie stilistica inceputa o data cu noul Corsa. Spre exemplu, blocurile optice rotunde in forma de migdala. Alte elemente de design tipice pentru modelele Opel sunt barele ascutite de protectie fata/spate, precum si nervura de pe capota.
Si la partea posterioara exista cateva elemente rotunjite. Pozitionarea blocurilor optice verticale inguste a permis crearea unui haion mare ce faciliteaza accesul si incarcarea. Aspectul partii posterioare este accentuat si de lampile cu forma sferica.
Fiind construit pe o platforma noua, Opel Agila 2008 a crescut in dimensiuni, avand in lungime 3,74 m (cu 20 cm mai mult decat actualul model), 1,68 m in latime (un plus de 6 cm) si 1,59 m in inaltime. La acest din urma capitol, masina a pierdut 7 cm.
Noul Opel Agila dispune de un portbagaj decent, care are un volum de 225 de litri si poate ajunge pana la 1.050 de litri cu bancheta rabatata, valoare de top in segmentul mini-urilor.
Pozitia de condus este inalta, iar soferul dispune de volan multifunctional reglabil pe inaltime si de o plansa de bord simpla, pe care se remarca pozitionarea inedita a cadranului turometrului in partea superioara a bordului. De asemenea, noul Agila ofera numeroase spatii de depozitare.
Cea mai importanta noutate propusa de noul Opel Agila sunt cele doua noi propulsoare pe benzina dezvoltate in colaborare cu Suzuki. Este vorba despre un motor cu 3 cilindri de 1,0 litri si 65 CP, capabil sa atinga o viteza maxima de 160 km/h, si de unul in 4 cilindri de 1,2 litri si 86 CP, cu care masina sprinteaza de la 0-100 km/h in 12,3 secunde si atinge o viteza de top de 175 km/h. Ambele motoare sunt conectate la o cutie de viteze manuala cu 5 trepte, optional fiind disponibila o transmisie automata cu 4 rapoarte.
Pentru fanii dieselurilor este oferita o singura motorizare, un turbodiesel common-rail de 1,3 litri, care dezvolta 75 CP si 190 Nm de cuplu, atinge o viteza de varf anuntata de constructor de 162 km/h si accelereaya de la 0-100 km in 13,9 secunde. Este creditat cu un consum de doar 4,5 litri/100 km si degaja in aer 120 g CO2/km. Acesta a fost dezvoltat de GM Powertrain si se regaseste deja pe modelele Corsa si Astra.
In echiparea standard, noul Agila dispune de ABS, airbag-uri frontale si laterale duble, rzadio CD cu MP3, geamuri electrice fata, servodirectie adaptata vitezei de rulare si inchidere centralizata. Optional, este disponibil sistemul ESP si airbag-uri de tip cortina.
Noul Opel Agila este disponibil pe piata autohtona in varianta de echipare Enjoy la un pret de pornire de 8.277 euro fara TVA (9.850 euro cu TVA), valabil pentru versiunea 1.0/65 CP, si poate ajunge pana la 10.798 euro fara TVA (12.850 euro cu TVA), pentru modelul 1.3DTC/75 CP.
O alta surpriza pregatita de oficialii Opel din Romania a fost creatia deosebita a artistului plastic Matei Corvin:
Pantoful Agila! Este vorba despre o pereche de pantofi de dama care reproduce designul modelului si care a aparut pentru prima data cu ocazia lansarii noului Agila in Olanda.
Acel pantof s-a bucurat de un succes urias, povestea calatorind in toata lumea, insa nu era functional. In schimb, creatia lui Matei Corvin este functionala, fara a rapi ceva din designul Agilei. Artistul a reusit sa aplice creatiei sale o stilizare tipica Opel!
Galerie foto aici (foto: Freelancer )