Noul Range Rover Sport SV este cel mai puternic si mai dinamic Range Rover Sport de pana acum, imbinand performanta de top si dinamismul cu capabilitatile, rafinamentul si designul inegalabil Range Rover. Printre tehnologiile sale inovatoare menite sa imbunatateasca performantele, se numara cel mai avansat sistem de suspensie din clasa sa si un sistem audio senzorial cu beneficii pentru bunastarea pasagerilor.
Printre trasaturile noului Range Rover Sport SV se numara design-ul aerodinamic exclusiv, care ii confera o tinuta impunatoare, iar materialele functionale, cu greutate redusa ii consolideaza performantele.
Propulsat de noul motor V8 de 4.4 litri, Twin-Turbo, MHEV, 635 CP si un cuplu de 750 Nm - cu 60 CP si 50 Nm mai mult decat motorul V8 Supercharged de 5.0 litri al generatiei anterioare, noul Range Rover Sport SV este capabil sa accelereze de la 0 la 100 km/h in doar 3,6 secunde si sa atinga o viteza maxima de 290 km/h. De asemenea, emisiile de CO2 sunt cu 15% mai mici decat cele ale motorului V8 de 575 CP de pe modelul anterior.
Aceasta performanta remarcabila este posibila datorita unui ansamblu de elemente atent selectionate care permit, per total, o economie de greutate de pana la 76 kg, cum ar fi: prima versiune din lume de jante din fibra de carbon de 23 de inch pe o masina de serie, sistem de franare carbon ceramic (optiune disponibila pentru prima data pe un model Range Rover) si imbunatatiri standard din punct de vedere aerodinamic, inclusiv o capota din fibra de carbon.
Noul Range Rover Sport SV, un adevarat simbol al filosofiei Range Rover ce imbina luxul modern si rafinamentul va fi, pentru inceput, rezervat unui grup exclusivist de clienti, modelul SV EDITION ONE beneficiind de dotari, culori si finisaje unice. Fiecare autovehicul Range Rover Sport SV EDITION ONE iese in evidenta printr-o personalizare exclusivista de la bara fata, consola centrala si praguri, pana la luminile de proximitate. Fiecarui Range Rover Sport SV EDITION ONE ii este deja alocat un client Range Rover.
Geraldine Ingham, Director General al Range Rover, a declarat: „Noul Range Rover Sport SV este un simbol al filosofiei Range Rover, nu doar prin prisma transformarilor indraznete fata de modelul anterior Range Rover Sport SVR, ci si prin abordarea personalizata pe care o adoptam pentru cei mai exigenti clienti ai nostri."
Dinamica revolutionara
Sistemul de suspensie 6D Dynamics al noului Range Rover Sport SV este cel mai complex din clasa sa, debutand in premiera mondiala cu o combinatie de amortizoare hidraulice interconectate, arcuri pneumatice reglabile pe inaltime si control al tangajului. Acest sistem revolutionar semi-activ, care inlocuieste barele antiruliu conventionale, reduce drastic tangajul si oscilatiile pentru a mentine stabilitatea, reducand in acelasi timp greutatea, imbunatatind aderenta si sporind confortul si rafinamentul.
Cu o inaltime mai mica, de la 10 pana la 25 mm fata de alte modele Range Rover Sport, in functie de modul de rulare selectat, suspensia 6D Dynamics a noului Range Rover Sport SV functioneaza perfect ajutata de o suita de sisteme avansate de sasiu si suspensie. Reglajele unice, adaptate pentru SV sunt implementate pe sistemul de tractiune integrala inteligenta, sistemul de directie integrala, vectorizarea cuplului prin franare, sistemul dinamic configurabil si sistemul de blocare automata a diferentialului pentru o experienta de condus mai precisa, asemanatoare cu cea a unei masini sport - in special cu noul mod SV, care poate fi ales de sofer.
Nick Collins, director executiv al JLR pentru Programe de vehicule, a declarat: „Noul Range Rover Sport SV imbina in mod optim performanta de top, design-ul atractiv si rafinamentul de neegalat. Este o completare fireasca adusa gamei Range Rover Sport demonstrand astfel expertiza de clasa mondiala a specialistilor nostri.”
Noul Range Rover Sport SV are componente ale sasiului special dezvoltate, inclusiv un nou subcadru spate, noi brate de suspensie, precum si o geometrie revizuita. Noua servodirectie asistata electric are cel mai rapid raport de transmitere fata de toate modelele Range Rover de pana acum, pentru o manevrabilitate imbunatatita si un plus de fiabilitate.
Este pentru prima data cand un model Range Rover este echipat cu anvelope spate cu latimea sectiunii de 305 mm, cu 20 mm mai late decat anvelopele fata, cu latimea sectiunii de 285 mm. Aceasta dispunere standard, cu anvelope Michelin Pilot Sport All Season 4 permite o configuratie dinamica orientata spre puntea spate, imbunatatind aderenta, stabilitatea si tractiunea.
Ca dovada a tuturor acestor tehnologii combinate, noul model Range Rover Sport SV poate avea o forta de accelerare laterala de peste 1,1 G fiind echipat cu anvelope all-season, mai exact cu 22% mai mult fata de generatia anterioara Range Rover Sport SVR echipat cu anvelope de vara si comparabil cu masinile sport de curse.
Fiecare nou model Range Rover Sport SV dispune de un sistem de franare de inalta performanta special conceput pentru un plus de dinamism in timpul rularii, clientii avand posibilitatea de a alege intre sistemul de franare standard Dual-Cast din metale diferite si cel optional, Carbon Ceramic.
Sistemul de franare Carbon Ceramic (CCB), disponibil pentru prima data pe un model Range Rover, ofera performante de franare de ultima generatie, cu rezistenta imbunatatita la temperaturi ridicate, o durata de folosire mai indelungata si o reducere a greutatii totale neportante cu 34 kg fata de discurile de frana Dual-Cast din fier imbunatatite, montate standard pe noul Range Rover Sport SV. Prin reducerea masei din fiecare punct al masinii creste manevrabilitatea, capacitatea de accelerare si calitatea rularii.
Indiferent de tehnologia de franare selectata, etrierele fata unice, Brembo Octyma, cu opt pistoane sunt cele mai mari din istorie montate vreodata pe un Range Rover. Dezvoltate exclusiv pentru noul Range Rover Sport SV si adaptate pentru a completa designul minimalist Range Rover Sport SV, etrierele prezinta o dispunere unica a pistoanelor in forma de cruce pentru a maximiza eficienta franarii. Culorile exclusive ale etrierelor pot fi personalizate in culorile: galben, rosu, bronz carbon si negru.
Pentru o greutate redusa, clientii noului model Range Rover Sport SV pot alege primele jante ultrausoare din fibra de carbon de 23 de inch montate pe autovehicule de serie. Disponibile optional, aceste jante inovatoare cu cinci spite reduc greutatea cu aproape 9 kg pentru fiecare punct al vehiculului - un total de 35,6 kg - fata de jantele conventionale din aliaj turnat de 23 de inch, imbunatatind astfel performanta, manevrabilitatea si tinuta de drum. Desi sunt incredibil de usoare, acestea sunt proiectate si testate conform celor mai stricte standarde de durabilitate.
Pentru a beneficia la maximum de avantajele oferite de hardware-ul dinamic imbunatatit al noului Range Rover Sport SV, soferii au la dispozitie un nou buton SV Mode amplasat pe volan pentru un plus de sportivitate. Dincolo de modul Dynamic consacrat al Range Rover Sport, SV Mode optimizeaza directia, cutia de viteze automata cu opt trepte, raspunsul acceleratiei, intensitatea zgomotului evacuarii si suspensia 6D Dynamics - inclusiv reglarea inaltimii de rulare cu inca 15 mm - pentru a oferi cea mai intensa senzatie posibila in timpul condusului. Modul SV permite, de asemenea, activarea programului de control al stabilitatii TracDSC, adaptat conditiilor de circuit, pentru ca soferii sa exploreze cu mai multa libertate echilibrul dintre stabilitatea si dinamismul noului Range Rover Sport SV.
Design impunator
In ceea ce priveste exteriorul noului Range Rover Sport SV cu design de inalta performanta, se pot remarca partea frontala - optimizata din punct de vedere aerodinamic, panourile laterale inferioare reconfigurate ale caroseriei, iar ca punct de atractie al aspectului posterior, cele patru tevi de esapament functionale cu terminatii din fibra de carbon. Elemente de detaliu din fibra de carbon pot fi regasite pe inscriptia Range Rover, pe elementele barii fata, pe rama grilei fata, pe gurile de aerisire de pe capota si cele laterale, toate acestea fiind completate de finisajul capotei fata.
Prof. Gerry McGovern OBE, Director de creatie al JLR, a declarat: „Cu un design rafinat si minimalist, noului model Range Rover Sport ii sunt accentuate proportiile impresionante si caracterul sportiv."
In interiorul habitaclului este asemanator unui cockpit, avand scaune SV Performance cu spatar exclusiv din fibra de carbon satinata cu tetiere integrate, suport lateral mai confortabil si LED-uri pentru iluminarea logo-ului. Pentru interior exista si varianta Ultrafabrics™ PU, dintr-un material textil usor, fara cusaturi, „3D Knit to form". Padelele de schimbare a treptelor de viteza cu margini translucide iluminate, lansate in premiera mondiala sunt amplasate in spatele volanului - acum cu o prindere mai confortabila pentru degetul mare, in timp ce materialul ceramic de culoare neagra a schimbatorului de viteze de pe consola ofera o senzatie rece la atingere.
Imersiune senzoriala
Pentru o conexiune mai puternica si o experienta audio elevata, multidimensionala, noul Range Rover Sport SV introduce sistemul Body and Soul Seat (BASS) care le permite pasagerilor de pe locurile din fata sa simta mai bine sunetul. Acesta este primul vehicul de serie care incorporeaza un sistem audio tactil realizat de liderul industriei SUBPAC™ - tehnologie utilizata de cei mai buni artisti si compozitori din lume.
Integrand software-ul de optimizare SUBPAC™ AI si senzorii pozitionati pe spatarele scaunelor din fata, sistemul Body and Soul Seat analizeaza in timp real continutul media, generand vibratii audio de inalta fidelitate pentru a crea cel mai captivant sistem audio dintr-o masina. Acest sistem functioneaza in combinatie cu sistemul audio Meridian Signature cu 29 de difuzoare si putere de 1430 W.
Dincolo de imersiunea muzicala, programele de wellness ale sistemului Body and Soul Seat disponibile in noul Ranger Rover Sport SV pot ajuta la imbunatatirea bunastarii mentale si fiziologice a pasagerilor din fata, influentand fluctuatiile ritmului cardiac (HRV) - variatia in timp intre fiecare bataie a inimii. O valoare ridicata a HRV indica un nivel mai scazut de stres si relaxare.
Concepute in colaborare cu Centrul National de Proiectare in Transporturi si scoala de Media si Artele Spectacolului din cardul Universitatii Coventry, cele sase piese special dezvoltate - Poise (echilibru), Soothe (liniste), Serene (seninatate), Cool (racoare), Tonic (energie) si Glow (stralucire) - ar putea influenta frecventa cardiaca a pasagerilor, conform studiilor efectuate, contribuind fie la reducerea anxietatii, fie la imbunatatirea raspunsului cognitiv.
Lansarea SV aduce imbunatatiri ale gamei Range Rover Sport
Pe langa introducerea noului Range Rover Sport SV, gama a demarat o serie de actualizari, dintre care putem aminti un motor PHEV cu putere crescuta si autonomie extinsa si cel mai nou sistem de infotainment Pivi Pro.
Cu noul model P550e si propulsor electric avansat, performanta si eficienta sunt imbunatatite, inlocuind astfel P510e si oferind o autonomie EV de pana la 121 km pentru calatorii mai rapide si mai relaxante, precum si emisii de CO2 de la 15 g/km.
Noul hibrid electric P550e, cu noua sa configuratie de transmisie, se alatura gamei extinse de sisteme de propulsie a modelului Range Rover Sport. Combinat cu motorul pe benzina Ingenium de 3.0 litri cu sase cilindri, hibridul electric are o putere totala de 550 CP si cuplu de 800 Nm.
Motorul electric si transmisia imbunatatite fac hibridul electric mai rapid ca niciodata, reducand timpul necesar pentru a atinge 100 km/h cu 5.0 secunde folosind putere pur electrica. Utilizand ambele surse de energie, P550e poate accelera de la 0 la 100 km/h in 4.9 secunde, comparativ cu 5.4 secunde, cum inregistra anterior.
In plus, motorizarea P530 V8 integreaza pentru prima data tehnologia MHEV. Acesta sporeste eficienta prin colectarea energiei pierdute de obicei la decelerare si franare, redistribuind energia pentru a ajuta la accelerare, oferind in acelasi timp un raspuns mai rapid. Impreuna cu celelalte avantaje ale acestui sistem, cum ar fi operarea mai lina a sistemului start/stop, aceste atribute ofera o imbunatatire a emisiilor de CO2.
Interiorul minimalist si luxos al modelului Range Rover Sport a fost, de asemenea, imbogatit cu noi tehnologii intuitive. Combinand conectivitatea fara efort si cel mai recent ecran tactil, sistemul de infotainment Pivi Pro ofera control intuitiv al tuturor functiilor vehiculului prin intermediul ecranului din sticla flotant si elegant, de 13.1 inch.
Noile comenzi situate pe lateralele ecranului permit operarea prin glisare pentru reglarea volumului si controlul climatizarii, sunt usor de folosit si faciliteaza operarea imediata si directa a functiilor cheie, indiferent de afisajul ecranului, iar aproximativ 80% dintre sarcini putand fi efectuate cu doar doua atingeri ale ecranului de start. Feedback-ul haptic ofera un nivel suplimentar de interactiune cu utilizatorul.
Datorita sistemului de operare avansat Over The Air, vehiculul Range Rover Sport va fi intotdeauna actualizat la zi, descarcand automat cel mai recent software disponibil.
Noua tehnologie Country Road Assist este prezenta in exclusivitate pe modelul Range Rover Sport pentru a spori confortul pasagerilor si pentru a reduce efortul soferului atunci cand foloseste Adaptive Cruise Control. Sistemul inteligent utilizeaza navigatia pentru a ajusta viteza tinta, tinand cont de virajele de pe drum si de modificarile limitei de viteza, accelerand sau franand fara efort.