Dezvaluit in octombrie 2020 in versiunea sa europeana, Renault Arkana este un exemplu definitoriu al succesului planului strategic Renaulution. Renault a vandut pana acum 163.000 de unitati ale acestui model (240.000 in total, daca adaugam modelul XM3 - Renault Korea Motors) care joaca un rol esential in planul marcii de a recuceri segmentul C, alaturi de Megane E-Tech electric si Austral.
Arkana a rescris regulile cu aspectul sau SUV Coupe, schimband codurile traditionale ale pietei cu stilul sau dinamic si spatios, a devenit un model international si acum se vinde pe piete de pe mai multe continente - de la Australia, Noua Zeelanda si Japonia pana la Israel si mai departe, in Chile. Versiunile sale de top – R.S. Line, apoi E-Tech Engineered – ofera un plus de caracter si vigoare si au contribuit foarte mult la succesul sau (reprezinta 53% din mix in Europa in 2023). Cel mai bine vandut motor este E-Tech full hybrid de 145 CP (63% din vanzarile din Europa in primele sase luni ale anului 2023).
Acest motor este de neegalat pe piata, ofera o placere de a conduce fara precedent, iar eficienta sa energetica este remarcabila. Este al doilea criteriu pe care cumparatorii il urmaresc atunci cand aleg o masina, dupa design.
Noua identitate vizuala
Astazi, Renault dezvaluie Noua Arkana care, pe langa designul sau original, care combina fluiditatea, postura impunatoare si robustetea, incorporeaza noua identitate a marcii pentru a fi si mai mult in ton cu deja cunoscutul concept „Nouvelle Vague”. Poarta sigla Renault „Nouvel’R”, integrata in grila frontala, in centrul unei benzi High Gloss Black care face legatura intre faruri. Aceasta suprafata este plana si neteda la atingere, pentru mai multa eleganta.
Designul logo-ului „Nouvel’R” serveste drept baza pentru noua tema a grilei radiatorului, bazata pe repetarea formelor de diamante nestructurate, care fac ecoul diamantului central. Liniile laterale ale fiecarui diamant ies in evidenta vizual datorita unui efect 3D care le sculpteaza si da profunzime intregului ansamblu. In functie de versiune (Evolution, Techno, Esprit Alpine), aceste caracteristici sunt afisate in Black, Satin Chrome sau Black Chrome, pentru o evidentiere clara a echiparilor superioare. Modelul vertical de pe grila superioara face ca aspectul general sa fie mai consistent cu cel de pe grila de la baza barei de protectie.
Lamela aerodinamica devenita semn distinctiv al versiunilor RS Line si E-Tech Engineered se afla acum pe bara de protectie a versiunilor Techno si Esprit Alpine. Are o culoare similara caroseriei in versiunea Techno si Satin Grey in versiunea Esprit Alpine.
In spate, sigla situata in centrul hayonului este, ca si in fata, in culoarea Black Chrome care se regaseste si in inscriptia numelui si pe gurile de esapament. La randul lor, blocurile optice beneficiaza de un tratament special si sunt usor fumurii, pentru a adauga o nota moderna.
Cromul de pe elementele decorative (grila, jante geamuri etc.) a fost inlocuit cu Black, Satin Black sau Deep Glossy Black, in functie de versiune.
Esprit Alpine, o noua versiune de comunicare
La fel ca si celelalte modele recente din gama Renault, Arkana are acum o versiune de echipare sport-chic, Esprit Alpine – care se potriveste perfect personalitatii vehiculului.
Pe langa lamela barei de protectie fata in culoarea Satin Grey, aceasta echipare se remarca la exterior prin ecusonul sau specific Schist Gray, inconjurat de un contur High Gloss Black, plasat in ornamentul aripii. De asemenea, avem jante noi de 19 inchi cu un design perforat, oferind noii Arkana un aspect mai impresionant si mai sportiv. Aerodinamica hayonului este amplificata de un nou spoiler a carui decupare dubla reflecta forma pavilionului.
In interior, scaunele sunt prevazute cu o tapiterie mixta de Eco Tep (10% materiale din surse biologice) si imitatie de piele intoarsa (mai mult decat in fostele versiuni R.S. Line si E-Tech Engineered). Tapiteria scaunelor are acum cusaturi orizontale albastre si logo-ul Alpine pe spate, iar centurile de siguranta sunt prevazute cu doua dungi albastre.
Interiorul portierelor si volanul au cusaturi rosii, albe si albastre, iar materialul aplicat in zona plansei de bord indreptate spre scaunul pasagerului din fata are aspectul ardeziei, pentru un efect elegant si discret.
Indiferent de motorizarea pe care o alegeti, habitaclul versiunii Arkana Esprit Alpine dispune de schimbatorul electronic de viteze „e-shifter”, fara cablare mecanica.
O gama simplificata, o oferta imbunatatita
Noua gama Arkana a fost redusa la trei versiuni de echipare:
- Evolution
- Techno
- Esprit Alpine.
Evolution include acum navigatia ca standard in sistemul de infotainment Renault EASY LINK, care se conecteaza si wireless cu Android Auto si Apple CarPlay. Ecranul digital de pe tabloul de bord masoara tot 7 inchi in diagonala, dar acum afiseaza informatii pe o zona mai mare.
Pe langa lamela aerodinamica in ton cu caroseria, Techno a pastrat aceleasi jante de pe versiunile R.S. Line si E-Tech Engineered. Sigla si literele din spate sunt din crom satinat.
Noua gama vine si cu o culoare noua a caroseriei, Midnight Blue, si cu aceeasi oferta de motorizari: E-Tech full hybrid de 145 CP si benzina mild hybrid de 140 CP si 160 CP.
Motorul E-Tech Full Hybrid 145 CP cu functia E-SAVE
Placerea de a conduce indusa de motorul E-Tech full hybrid de 145 CP nu se aseamana cu nimic altceva: in modul electric, este pe cat de fluida, pe atat de viguroasa si eficienta. Interconecteaza doua motoare electrice (un motor principal de 36 kW si un generator de pornire de inalta tensiune de 18 kW) cu un motor pe benzina cu 4 cilindri de 1,6 litri si 69 kW (94 CP), o cutie inteligenta multimodala fara ambreiaj si o baterie de 1,2 kWh.
Cutia de viteze are 4 trepte pentru motorul pe benzina si 2 trepte pentru motorul electric principal. Motorul full hybrid E-Tech ofera astfel pana la 14 combinatii de functionare intre motorul cu ardere interna si motorul electric pentru o eficienta energetica optimizata.
Masina porneste invariabil in modul electric si poate functiona numai cu motorul electric pana la 80% din timp in oras, ceea ce reduce consumul cu pana la 40% fata de un motor standard pe benzina. Emisiile de CO2 ale acestui grup motopropulsor de inalta eficienta pot fi de pana la 105 g/km, ceea ce este remarcabil in categorie. Pe langa faptul ca va bucurati de liniste in modul electric, va puteti bucura de confortul de a conduce fara sa va opriti sa incarcati bateria.
Motorul full hybrid E-Tech de 145 CP al modelului Arkana beneficiaza de functia „e-save”. Accesibila prin intermediul ecranului central din setarile vehiculului sau cele ale modului de conducere, pentru versiunile echipate cu setari MULTI-SENSE, aceasta functie permite mentinerea incarcarii bateriei la un nivel minim de 40%. Scopul este de a beneficia, daca este necesar, de o rezerva pentru a conduce in regim electric sau pentru a asista continuu motorul cu ardere interna pe pante abrupte, in cazul calatoriilor la munte.
O experienta de conducere placuta
Noul Renault Arkana este construit pe platforma modulara CMF-B dezvoltata de Alianta. Aceasta platforma a fost apreciata pentru eficienta si placerea de a conduce, versatilitatea remarcabila, manevrabilitatea de inalta performanta si confortul sau deosebit.
Pe langa tinuta de drum linistitoare a masinii, rotile din spate ale modelului se ajusteaza pentru a-l mentine remarcabil de stabil atunci cand iei curbe la viteze mari. Miscarea laterala este limitata, chiar si pe cele mai denivelate drumuri. Directia precisa sporeste performanta sasiului, iar diametrul scurt de bracaj (11,2 metri) sporeste agilitatea vehiculului.
Comenzi
Noul Renault Arkana va fi disponibil pentru comenzi incepand cu vara acestui an, in functie de tara.