© 2024 Auto.ro
Cel mai rapid Renault Megane isi va face debutul oficial cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, moment in care adversari precum Volkswagen Scirocco sau Ford Focus ST vor sti exact cat de tare va fi nuca sosita din Hexagon.
Intr-o prima faza, francezii vor lansa doar versiunea coupe a masinii, urmand ca, mai tarziu, sa ne faca cunostinta si cu hatch-ul in cinci usi.
Ca oricare alt RS dinaintea sa, modelul va fi usor recognoscibil intr-un ocean de alte Megane-uri gratie modificarilor destul de intense ce vor fi suportate de caroserie, mare parte din ele urmand a fi inspirate de conceptul Megane Trophy prezentat anul trecut la Paris.
Asadar, asteptati-va la uriase prize de aer, un spoiler frontal ce aproape va "barbieri" asfaltul, bosaje supradimensionate si o evacuare centrala.
Evident, designul lui Megane RS va avea acoperire si in plan tehnic: motorul turbo de doi litri preluat de la actualul Megane R26 va fi "gadilat" pentru a produce cu 20 de cai mai mult, rezultand un total de 250 CP.
Puterea va fi transmisa catre puntea fata via o cutie manuala cu sase trepte, primele estimari mizand pe un rezultat de sase secunde pe proba de acceleratie 0-100 km/h.
La randul sau, trenul de rulare va fi complet resetat, inginerii Renault urmand a instala o suspensie fata special gandita pentru a elimina efectul de torquesteer, un sistem de franare Brembo suficient de bun pentru a fi folosit inclusiv in conditii de cursa si, optional, un diferential cu alunecare limitata.
Nici directia nu va fi uitata, sistemul de asistare urmand a fi recalibrat pentru a oferi mai multa precizie si feeling. Categoric, concurenta va avea viata grea...