© 2024 Auto.ro
Lansat in 1980 ca succesor al emblematicului Estafette, Renault Trafic a inregistrat vanzari de peste 1,6 milioane de unitati in intreaga lume. In 2014, cariera de succes a modelului Trafic continua cu o noua generatie, ce va fi comercializata in 50 de tari.
Noul Trafic propune un design exterior reprezentativ pentru noua identitate de marca Renault. Partea frontala integreaza sigla supradimensionata, plasata vertical si valorizata prin amplasarea pe un fond negru stralucitor, caracteristica noii identitati de marca Renault. Blocurile optice expresive dau o nota de dinamism ansamblului frontal, dominat de grila generoasa a radiatorului si de bandoul lat, in culoarea caroseriei. O alta nota de originalitate este data de parbrizul plonjat, mai inclinat decat la generatia anterioara. Profilul automobilului este mai dinamic, liniile laterale fiind mai bine conturate.
Bara de protectie de mari dimensiuni contribuie la impresia generala de robustete si siguranta.
Noul Trafic este un vehicul adaptat unei palete largi de utilizari datorita marii diversitati a gamei: 270 de versiuni, 2 variante de inaltime, 2 variante de lungime, versiuni furgon, cabina extinsa, platforma sau vehicul pentru transportul de persoane, si in plus automobilele adaptate de carosierii specializati, parteneri agreati ai Renault Tech.
Noul Renault Trafic este economic, datorita noii game de motoare supraalimentate.
Derivate din blocul 1.6 dCi de ultima generatie dezvoltat de Renault (R9M), aceste motoare dispun de cele mai noi evolutii tehnologice, oferind un consum redus, in conditiile unui confort deplin in utilizare. Sunt disponibile doua versiuni de motorizare: versiunea cu supraalimentare simpla, cu turbosuflanta variabila care permite o economie de peste 1 litru/100km fata de generatia anterioara sau versiunea Twin-Turbo, care permite reducerea consumului la o medie sub pragul de 6 l/100km (consum omologat conform reglementarilor in vigoare). Motoarele ofera un cuplu important inca de la turatii joase, ceea ce asigura un demaraj eficient si acceleratii puternice chiar si atunci cand automobilul este complet incarcat.
Fiabil si robust, noul Renault Trafic a fost dezvoltat de echipele de inginerie ale Renault, specializate in constructia de autovehicule utilitare. Noul model beneficiaza de experienta celor peste 1 800 de angajati ai uzinei de la Sandouville a caror specializare anterioara era aceea de a produce autoturisme din gama superioara. Pentru trecerea la fabricarea de utilitare, uzina de la Sandouville a beneficiat de investitii in valoare de peste 230 milioane de euro.
Marca Renault, care incepand din 1998 este lider european in domeniul vehiculelor utilitare usoare, dispune de 3 uzine in Franta care asambleaza toate modelele din gama: Kangoo la uzina MCA (din orasul Maubeuge), Master la uzina SOVAB (din orasul Batilly) si de acum noul Trafic la uzina din orasul Sandouville.