Cu aproximativ o luna inainte de debutul programat la salonul auto de la Geneva, noua generatie a break-ului Volvo V70 si-a facut aparitia in cateva fotografii scurse pe calea fibrei optice catre computerele din intreaga lume.
Masina va continua sa fie acelasi
transporter bun la toate, iubit mai ales de catre mame, dar cu o
tenta dinamica ceva mai evidenta, cel putin in privinta
designului exterior.
Acesta a important multe
elemente de stil de la
nava-amiral S80, dar si de la
hatch-ul C30 sau
conceptul XC60.
Mai musculos nu inseamna in acest caz si mai compact,
noul V70 fiind sensibil mai lung si mai lat decat predecesorul sau (cu 14,3, respectiv 6 cm). In
4,85 m lungime, Volvo a avut loc suficient sa se desfasoare la interior, aspect reflectat de
cresterea spatiului la nivelul genunchilor pasagerilor spate cu 4,8 cm.
In plus,
amatorii de calatorii de lunga durata vor fi fericiti sa afle ca
volumul portbagajului a crescut si el simtitor, ajungand la
540 de litri (+55 de litri).
Gama de motorizari cuprinde deocamdata patru motoare: doua pe
benzina si doua
diesel. Mezinul primei categroii va fi un
cinci cilindri de 2,5 litri turbo de joasa presiune, ce va dezvolta
200 CP si 300 Nm, in timp ce top model va fi excelentul agregat de
3,2 litri cu sase cilindri in linie, pe care unele surse il anunta chiar cu
285 CP (238 pe S80).
De partea cealalta,
fanii diesel vor putea alege intre
doua versiuni ale aceluiasi propulsor de 2,4 litri cu cinci cilindri, de 163 sau 185 CP. Alaturi de acestea vor mai sosi in acest an un
entry-level pe motorina de 136 CP, un motor de
145 CP ce va putea merge si cu
E85, ca si top modelul echipat cu
propulsorul V8 Yamaha de pe S80 si XC90.
Ca in cazul oricarui
Volvo,
specialistii suedezi au acordat o deosebita atentie
sigurantei pasagerilor, astfel incat masina, pe langa obisnuita
baterie de airbag-uri (ce pot fi reglate in functie de inaltimea pasagerilor) si
sistemele de control ale tractiunii si stabilitatii, poate fi echipata cu
scaune pentru copii de diferite marimi,
cruise control adaptiv (acesta pastreaza atat o viteza constanta, cat si o distanta constanta de masina din fata),
sistem de detectare a masinilor aflate in unghiul mort al oglinzii retrovizoare (numit
BLIS) si
servofrana de urgenta.
Apoi, cine va dori si un
sistem de siguranta „natural”, poate opta pentru
versiunile cu tractiune integrala permanenta (cu
diferential central Haldex), care te vor readuce cu toate
rotile pe pamant atunci cand capul iti va fi in nori...