© 2024 Auto.ro
Federal-Mogul Motorparts, divizia Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML), a anuntat in cadrul salonului Equip Auto din Paris, extinderea gamei sale de top de placute de frana fara cupru si cu nivel redus de cupru, Ferodo® Eco-Friction®. Federal-Mogul Motorparts a introdus tehnologia sa Eco-Friction la 90% din gama Ferodo, cu o extindere la 95% pana la finalul anului. Aceasta va acoperi toata gama de vehicule de renume existente pe piata si in curs de lansare, clientii putand sa beneficieze de avantajele competitive de performanta si de mediu ale placutelor de frana fara cupru si cu nivel redus de cupru.
Ferodo Eco-Friction este o tehnologie OE (echipament original) patentata, dezvoltata pentru producatorii de autovehicule. Pe langa faptul ca este ecologica, gama Ferodo Eco-Friction se axeaza pe siguranta si performanta prin imbunatatirea distantei de franare. Ultimele teste de performanta au aratat ca placutele Eco-Friction nu numai ca au aceeasi perfomante de oprire ca a componentelor traditionale pe baza de cupru, dar ofera si imbunatatiri semnificative. De exemplu, cunoscutul Volkswagen Golf Mk6 inregistreaza o reducere a distantei de franare de 10% de la 100km/h si de 17% de la 115km/h. Autovehiculele comerciale usoare beneficiaza si ele de placute de frana Eco-Friction, care opresc autovehiculele Peugeot Boxer si Fiat Ducato pe o distanta de 12m de la 100 km/h si 16m de la 115km/h. Testarile au fost realizate la cea mai titrate companie de testare independenta, MIRA Ltd (UK), iar rezultatele comunicate se refera la Ferodo si la al doilea dintre cei mai performanti competitori.
In prezent, Ferodo Eco-Friction este folosit ca echipament original pentru vehicule incluzand noile Audi A4 si Mercedes-Benz C-Class, alti producatori pregatindu-se sa urmeze exemplul in lunile urmatoare. Federal-Mogul Motorparts, divizia Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML), va anunta in curand nominalizarea sa drept furnizor de placute de frana fara cupru din gama Ferodo Eco-Friction® pentru producatorul german de autovehicule, Daimler. Federal-Mogul Motorparts va furniza aceste piese pentru puntea fata a platformelor de vehicule MFA2 si BR167, cunoscute sub denumirile comerciale de Mercedes Clasa A si B, si Mercedes Clasa M.
Gama utilizeaza formule de frictiune cu nivel redus de cupru sau fara cupru. Federal-Mogul este unul dintre primii
producatori care furnizeaza aceste tipuri de placute de frana, si in curand un alt producator important de vehicule din Germania va lansa un vehicul echipat cu aceste placute, urmand exemplul Daimler. In plus, compania a anuntat existenta unor noi parteneriate, aflate in desfasurare cu alti producatori importanti de vehicule din lume pentru a introduce tehnologia Eco-friction ca solutie de franare cu nivel scazut de cupru, estimand ca pana la finalul anului un milion de vehicule din lumea intreaga vor instala placutele de frana Ferodo Eco-Friction® ca Echipament Original,.
De ce fara cupru?
Cuprul este un ingredient cheie in componenta placutelor de frana, deoarece poate sa creasca anduranta, sa reduca nivelul de zgomot, sa limiteze “vibratia” (o trepidatie a franelor perceputa in volan si suspensie in timpul franarii), si sa contribuie la stabilitatea frictiunii pentru o gama larga de temperaturi de functionare. Cuprul reprezinta intre 5 si 20% din masa placutelor realizate din formule organice fara azbest cunoscute sub numele de NAO (sau Non Azbest, Organic) si din formule cu nivel redus de otel, folosite in Europa, Asia si America de Nord.
Legislatia din anumite state din S.U.A. impune eliminarea cuprului din placutele de frana din cauza impactului negativ al acestora asupra mediului (cuprul, dupa cate se pare, poate influenta nivelul de oxigen din apa). Continutul de cupru a fost limitat la mai putin de 5% din greutatea totala a placutei, urmand sa fie redus in mod treptat pana la mai putin de 0,5%. Pentru a respecta noile legi, producatorii de vehicule actualizeaza in prezent specificatiile sistemelor lor de franare, pentru a contabiliza continutul redus de cupru. Astfel, formulele alternative, ca de pilda Ferodo Eco-Friction®, reprezinta noul standard pentru toate vehiculele viitoare de pe pietele globale.
Legislatia care impune producatorilor de placute de frana sa elimine cuprul din produsele lor va intra in vigoare la nivel mondial in anul 2025. Datorita experientei sale acumulate de-a lungul anilor in dezvoltarea de formule alternative si materiale de frictiune, Federal-Mogul a anticipat nevoile viitoare ale pietei globale. Multi dintre cei mai importanti producatori de vehicule se bazeaza acum pe Federal-Mogul pentru a le echipa masinile cu materiale Ferodo Eco-Friction®.
Incepand cu anul „Model 2018” si pana in anul „Model 2025”, Federal-Mogul Motorparts va furniza catre Daimler o medie anuala de 5 milioane de placute de frana Ferodo Eco-Friction pentru pietele OE si OES. Cei peste 5 ani de testari ale materialelor si studiile realizate de inginerii Ferodo in cercetare si dezvoltare pentru eliminarea cuprului din formulele pentru placutele de frana (care s-a dovedit a fi daunator pentru mediu, a fost interzis in SUA si va fi in curand interzis si in Europa) au dus la dezvoltarea placutelor de frana Eco-Friction, Federal-Mogul devenind astfel un furnizor mondial de top al componentelor de frictiune fara cupru si cu nivel redus de cupru.
Federal-Mogul Motorparts, divizia Federal-Mogul Holdings Corporation (NASDAQ: FDML), a anuntat astazi noile materiale de asistenta tehnica de la Jurid®, expertul sau european in sisteme de franare.
Suportul furnizeaza o gama de instrumente care ii ajuta pe mecanicii auto sa beneficieze la maxim de gama de produse de franare originale ale companiei, incluzand sfaturi tehnice, ghiduri de instalare si grafice cu indicatorii de avarii, care vin in sprijinul mecanicilor si ofera raspunsuri la problemele obisnuite.
Suportul tehnic Jurid®, completeaza gama de produse de franare OE, furnizand solutii pentru problemele obisnuite de instalare in cazul aplicatiilor cu probleme specifice modelelor de autoturisme, cum ar fi Ford C-Max, Renault Megane, Toyota Rav 4, Citroen DS4, Alfa Romeo Mito si VW Passat. Prin intermediul materialelor de asitenta tehnica, mecanicii primesc informatii despre cum sa contracareze zgomotul si vibratiile la franare, sa imbunatateasca eficienta franarii si sa isi extinda cunostintele despre sistemele de avertizare la sistemul de franare. Graficele cu indicatorii de avarii ofera imagini simple care ajuta la identificarea problemelor si cauzelor, furnizand in acelasi timp solutii posibile pentru aceste probleme.
La inceputul acestei toamne Jurid® a introdus o noua linie de produse pentru a furniza clientilor sai o selectie cuprinzatoare de seturi de franare gata pentru instalare, cu saboti de frana pre-montati.
Seturile Jurid Evo-Kit sunt proiectate pentru a economisi timpul mecanicilor auto la repararea sabotilor de frana. Aceste seturi complete ii ofera clientului tot ce are nevoie, cu un dispozitiv de reglare original (OE) si toate accesoriile necesare pentru montare. Si pentru ca totul sa fie si mai rapid, fiecare set vine cu o brosura detaliata cu instructiuni de instalare, care descrie fiecare etapa a procesului. Gama contine 117 repere ce acopera toti producatorii importanti de vehicule.