rss

O alianta GM-Chrysler nu este de bun augur

  1. 13/10/2008
  2. Tags: Chrysler, GM

Text: Cristina Banica; Foto: GM, Chrysler

Fuziunea General Motors-Chrysler este foarte probabil sa nu rezolve problemele financiare, ba chiar ar putea sa le inrautateasca, sustin analistii financiari.“Nu este decat o insumare  uriasa de forte” a spus Michael Robinet, analist CSM Worldwide. Daca cele doua companii au convenit la o alianta, beneficiile vor veni dupa multi ani. Nu trebuie sa ne asteptam la un succes peste noapte”.

Nu mai este timp. Desi resursele financiare  sunt  aproape de fundul sacului si dependenta de piata petrolului da bataie de cap, GM si Chrysler incearca o revigorare a vanzarilor. Totusi, GM, cel mai mare producator auto din SUA, ar putea fi tras in jos mai repede daca, la declinul prin care trece, s-ar mai adauga si pierderile Chrysler, a completat Robinet.

Pe de alta parte, o ingemanare a celor doi constructori ar mari decalajul intre GM si Ford Motor, cel de-al doilea producator auto din american, si ar cimenta reusitele globale  General Motors, peste nivelul   corporatiei  Toyota Motor.  Aceasta situatie ar declansa o baie de sange intre companiile auto.

Sunt insa si achizitii care au reusit, cum a fost preluarea Daewoo Motor din Coreea de Sud, in anul 2002 pentru suma de 251 milioane de dolari. Insa reusita se bazeaza, dupa cum acceantueaza analistii, pe ani multi de munca.

Brandurile GM din Statele Unite sunt GMC, Pontiac, Buick, Cadillac, Saturn, Saab si Hummer care se indreapta spre exit anul acesta. Iar Chrysler vinde masini atat prin propriile forte, cat si prin intermediul unor nume ca Dodge si Jeep.

In locul unei fuziuni, un parteneriat care sa rezide in schimbul de tehnologii hibrid, motoare electrice mixate cu cele pe benzina, ar fi mult mai potrivit, a afirmat Joe Phillippi, analist Auto Trends Consulting.
dodge-hibrid.jpg



 

Vizualizari: 763