Desi a avut un calendar cu numai sase etape in 2006,
International Rally Challenge (sau Intercontinental Rally Challenge cum este botezat de FIA) s-a bucurat de un real succes, astfel ca anul acesta asistam la o expansiune a competitiei.
Calendarul cu noua etape, dar si binecuvantarea de care s-a bucurat din partea FIA, transforma competitia ce este proprietatea
Eurosport intr-o liga secunda pentru raliurile mondiale.
Ce interes are FIA in aceasta competitie? Evident, a fost foarte important faptul ca seria este proprietatea lui Eurosport si inclinam sa mergem pe teza sustinuta si de colegii de la Rallye Maniac sau 3mmm, care sustin ca
Mosley sau Piccinini au spus da pentru ca raliurile beneficiaza de o mai buna acoperire TV.
La fel, toata lumea este de acord ca a contat faptul ca
IRC scade presiunea exercitata de tarile care vor un loc in calendarul WRC, pentru ca acestea au acum o alternativa. Iar faptul ca
Safari, un nume cu traditie in raliuri, deschide sezonul “ligii secunde”, este un exemplu elocvent.
Nu in ultimul rand, aceasta competitie poate reprezenta si un viabil
banc de probe pentru masinile care aspira la intrarea in WRC. Acum este vorba de cele care respecta regulile
S2000, care au starnit interesul multor constructori cu greutate pe piata mondiala si care, iata, au, o modalitate prin care sa-si testeze bolizii.
Ce au obtinut
organizatorii? Ei bine, desi seria se numeste, oficial, Intercontinental Rally Challenge, FIA le-a dat dreptul celor de la Eurosport sa foloseasca termenul “international”, dar si sa se ocupe, in mod exclusiv, de
aspectele comerciale, de care, oricum, forul mondial nu se putea ocupa prin statut.
Competitia. Intrecerile respecta regulamentele sportive si tehnice FIA, iar organizatorii vor desemna
castigatori la piloti si constructori care sunt inclusi in palmaresul oficial anual al forului mondial. Pot obtine insa puncte numai echipajele nominalizate de catre constructori.
Probe. Calendarul cuprinde noua etape, toate rundele incluse in calendar intrunind votul constructorilor. Sunt incluse raliuri care beneficiaza de o
buna promovare, precum Madeira, San Remo sau Ypres, runde cu traditie (Safari), dar si unele, precum Rusia sau China, care, prin
importanta pietelor pe care le reprezinta, au toate sansele sa faca ulterior pasul catre WRC.
Constructori. Fiat si Peugeot au inscris masini S2000. Ford Fiesta S2000, Toyota Auris S2000 si VW Polo S2000 vor debuta in IRC, probabil, spre mijlocul anului, in timp ce Skoda, care pregateste Fabia S2000 si Honda, care este in faza de omologare a versiunii Civic S2000, vor trebui, mai mult ca sigur, sa astepte anul 2008. In rest, pe lista de start se afla masini inscrise de Subaru si Mitsubishi.
Calendar IRC 2007
1. SAFARI 09-11 martie
2. TURCIA 11-12 mai
3. YPRES 22-23 iunie
4. RUSIA 13-14 iulie
5. MADEIRA 02-04 august
6. BARUM 24-26 august
7. SANREMO 27-29 septembrie
8. VALAIS 25- 27 octombrie
9. CHINA* 23-25 noiembrie
*asteapta aprobarea forului national
Surse: Rallye Maniac, 3mmm, sportauto, IRC