© 2024 Auto.ro
Despre cel mai sportiv reprezentant al gamei Twingo stiam doar ca exista, producatorul francez fiind foarte secretos cand venea vorba de datele tehnice. Dar, avand in vedere ca vanzarile vor debuta in septembrie, Renault a hotarat sa le dea publicitatii.
Astfel am aflat ca Twingo RS va fi un pic mai slab, decat se anuntase initial: propulsorul de 1,6 litri - cu 16 supape - va dezvolta 130 de cai in loc de 133, dar nu credem ca in realitate aceasta pierdere va fi sesizabila.
Agregatul va fi unul de turatie, iar acest lucru este subliniat si de caracteristica de cuplu. Momentul maxim (de 160 Nm) este obtinut la 4.400 de rotatii, ceea ce pare sa compromita acceleratiile, dar nu trebuie sa uitam ca varful de gama nu va cantari mai mult de 1.025 de kilograme.
Acceleratia 0-100 km/h dureaza doar 8,7 secunde, iar primii 400 de metri sunt parcursi in 16,3. Goana poate continua pana la 201 km/h, dar nu credem ca Twingo RS va excela la vitezele foarte mari. Mai degraba ne asteptam la un comportament excelent pe viraje, asemeni lui Clio RS sau Megane RS.
De fapt, inginerii din Dieppe (unde se afla cantonat celebrul departament RenaultSport) au ocazia sa creeze ceva cu adevarat special, adica un hot hatch “old school”, mai ales daca tinem cont de masa redusa si motorul relativ puternic.