© 2024 Auto.ro
Constructorul german a continuat traditia de a opera doar mici modificari de design in gama legendarului 911 pentru verisunea 2009 a modelului sau reprezentativ, insa schimbarile care se regasesc sub noua haina a acestuia sunt demn de remarcat.
Aceasta pentru ca noul 911 Carrera este disponibil pentru prima data cu injectie directa si transmisie cu ambreiaj dublu.
Primele masimi care vor primi aceste modificari la nivelul caroseriei sunt modelele Carrera si Carrera S, care sunt oferite cu noua cutie de viteze cu 7 rapoarte Doppel Kupplung (n.n. - ambreiaj dublu).
Porsche a implementat deja injectia directa pe SUV-ul Cayenne V8 4.8, insa implementarea acestei tehnologii si pe modelele Carrera a reprezentat o misiune extrem de dificila - desi surplusul de putere si de cuplu, consumul eficient de carburant si de emisii de CO2 erau extrem de tentante pentru nemti.
Inginerii de la Porsche au marit dimensiunile camerelor de ardere, au imbunatatit arborele cotit si au instalat noi pompe de ulei si de apa cu scopul de a implementa tehnologia de injectie directa, ridicand zona rosie la 7.500 rpm, cu 200 rpm mai mult decat la versiunile de motorizare in 6 cilindri.
Propulsorul de 3,8 litri a castigat in putere datorita acestei tehnologii, de la 350 CP, la 380 de "cai", in timp ce cuplul maxim a crescut de la 400 Nm/4.600 rpm, la 420 Nm/4.400 rpm. Potrivit celor de la Porsche, modelul Carrera S cu injectie directa si noua transmisie cu dublu ambreiaj si 7 trepte de viteza ar trebui sa atinga "suta" in 4,3 secunde, un timp mai bun cu aproximativ 0,4 secunde comparativ cu actualul model.
Desi plusul de putere este binevenit intotdeauna, clientii din ziua de azi doresc ca masina lor sa aiba un consum de combustibil cat mai eficient, iar Porsche nu-i va dezamagi nici la acest capitol.
Modelul Porsche 911 Carrera S 3.8 cu noua transmisie Doppel Kupplung va consuma cu 12,8 % mai putin carburant si va emite cu 14,5 % mai putin dioxid de carbon decat predecesorul sau, in timp ce cifrele valabile pentru versiunea 911 Carrera 3.6 sunt similare. Combinatia dintre o eficienta superioara gratie injectiei directe si pierderea minimala de putere datorita transmisiei cu ambreiaj dublu permit celor doua supercar-uri sa atinga aceste performante.
De asemenea, spre deosebire de versiunea Carrera 3.6, motorul de 3,8 litri a primit o valva de tip fluture care se deschide in clipa in care se ating 5.100 rpm si care confera propulsorului un sound excelent.
In ceea ce priveste modificarile aduse caroseriei, noul 911 a primit noi blocuri optice spate cu LED-uri, spoilere usor redesenate care inglobeaza faruri pentru mersul pe timp de zi, care la randu-le au tehnologie LED, si noi jante de 18 si 19 inch. Restul gamei 911, inclusiv Carrera 4S si Turbo, vor primi aceleasi imbunatatiri anul viitor.