Cu alura unui cozonac si un
design mult prea tipic masinilor japoneze (doar era un
Suzuki Wagon R cu alta emblema), vechiul
Opel Agila nu era o aparitie tocmai impresionanta indiferent pe soselele carei tari rulai, dar avea doua calitati indiscutabile: un
spatiu considerabil in ciuda unor dimensiuni exterioare foarte mici si capacitatea de a se strecura extrem de usor prin
traficul orelor de varf.
Cele doua avantaje sunt retinute de
noul Agila, care aduce insa in plus atat de necesarul
sex-appeal.
Nu va ganditi ca noul
mini Opel (ce va avea de asemena un frate geaman in "persoana" lui
Suzuki Splash) va putea concura din acest punct de vedere un
Mini Cooper, insa, pentru un
MPV, trebuie sa recunoastem ca, cel putin pe format de hartie, acest Agila arata destul de bine.
Are doar
3,74 m lungime si 1,68 latime, insa inaltimea de 1,59 m si cele
cinci usi puse la dispozitie il recomanda din start pentru tipii care vor sa iasa in permanenta in evidenta prin achizitiile destepte pe care le fac, indiferent ca este vorba de un set de tacamuri sau un
sistem home cinema.
Interiorul este destul de sobru desenat comparativ cu spiritul masinii, insa pare sa recupereze prin
ergonomie (priviti doar pozitionarea schimbatorului de viteze pe
consola centrala), spatiu si, speram, noi, acel
progres al calitatii materialelor si finisarilor de care a dat dovada Opel la realizarea ultimelor modele.
Nu pare deosebit de inspirata
scoaterea turmoetrului in afara tabloului de bord (seamana putin cu indicatoarele boilerelor sau a conductelor de gaze), insa pariem ca putini se vor impiedica de acest detaliu, mai ales ca habitaclul vine echipat standard cu o
bancheta spate fractionabila 60:40 si rabatabila plat in podea printr-o singura miscare (
spatiul de depozitare creste in acest caz cu
1.100 de litri), volan si scaune fata ajustabile pe inaltime si. numeroase compartimente de depozitare.
In plus, desi ne indoim ca cineva va face pe Loeb cu aceasta masina, Opel s-a asigurat ca pasagerii vor fi intr-o siguranta maxima pe parcurusul calatoriei, dotand masina cu patru airbag-uri in standard si, optional, airbag-uri de tip cortina si ESP.
Tehnic, Agila este construita pe un
sasiu complet nou, cu
suspensi independente in fata si
semiindependente pe spate, pus in miscare de unul din cele
trei propulsoare care, deocamdata, alcatuiesc
gama de motorizari: 1.0 l de
65 CP si 1,2 l de
86 CP pe benzina, respectiv un
diesel common-rail de 75 CP si 190 Nm.
Fiecare din ele poate fi cuplat la o transmisie
manuala cu cinci rapoarte, insa – rar la aceasta clasa – masina va putea fi comandata si cu o
cutie automata.
Premiera masinii va avea loc in septembrie la
salonul auto de la Franfurt, insa cei care se vor lasa sedusi de
designul simpatic si atuurile acestui
MPV destept nu il vor putea lua acasa mai devreme de
primavara lui 2008.