rss

Opel a lansat noul Agila

  1. 14/05/2007
  2. Tags: Agila, Opel
Cu alura unui cozonac si un design mult prea tipic masinilor japoneze (doar era un Suzuki Wagon R cu alta emblema), vechiul Opel Agila nu era o aparitie tocmai impresionanta indiferent pe soselele carei tari rulai, dar avea doua calitati indiscutabile: un spatiu considerabil in ciuda unor dimensiuni exterioare foarte mici si capacitatea de a se strecura extrem de usor prin traficul orelor de varf.

Cele doua avantaje sunt retinute de noul Agila, care aduce insa in plus atat de necesarul sex-appeal.

Nu va ganditi ca noul mini Opel (ce va avea de asemena un frate geaman in "persoana" lui Suzuki Splash) va putea concura din acest punct de vedere un Mini Cooper, insa, pentru un MPV, trebuie sa recunoastem ca, cel putin pe format de hartie, acest Agila arata destul de bine.

Are doar 3,74 m lungime si 1,68 latime, insa inaltimea de 1,59 m si cele cinci usi puse la dispozitie il recomanda din start pentru tipii care vor sa iasa in permanenta in evidenta prin achizitiile destepte pe care le fac, indiferent ca este vorba de un set de tacamuri sau un sistem home cinema.

Interiorul este destul de sobru desenat comparativ cu spiritul masinii, insa pare sa recupereze prin ergonomie (priviti doar pozitionarea schimbatorului de viteze pe consola centrala), spatiu si, speram, noi, acel progres al calitatii materialelor si finisarilor de care a dat dovada Opel la realizarea ultimelor modele.

Nu pare deosebit de inspirata scoaterea turmoetrului in afara tabloului de bord (seamana putin cu indicatoarele boilerelor sau a conductelor de gaze), insa pariem ca putini se vor impiedica de acest detaliu, mai ales ca habitaclul vine echipat standard cu o bancheta spate fractionabila 60:40 si rabatabila plat in podea printr-o singura miscare (spatiul de depozitare creste in acest caz cu 1.100 de litri), volan si scaune fata ajustabile pe inaltime si. numeroase compartimente de depozitare.

In plus, desi ne indoim ca cineva va face pe Loeb cu aceasta masina, Opel s-a asigurat ca pasagerii vor fi intr-o siguranta maxima pe parcurusul calatoriei, dotand masina cu patru airbag-uri in standard si, optional, airbag-uri de tip cortina si ESP.

Tehnic, Agila este construita pe un sasiu complet nou, cu suspensi independente in fata si semiindependente pe spate, pus in miscare de unul din cele trei propulsoare care, deocamdata, alcatuiesc gama de motorizari: 1.0 l de 65 CP si 1,2 l de 86 CP pe benzina, respectiv un diesel common-rail de 75 CP si 190 Nm.

Fiecare din ele poate fi cuplat la o transmisie manuala cu cinci rapoarte, insa – rar la aceasta clasa – masina va  putea fi comandata si cu o cutie automata.

Premiera masinii va avea loc in septembrie la salonul auto de la Franfurt, insa cei care se vor lasa sedusi de designul simpatic si atuurile acestui MPV destept nu il vor putea lua acasa mai devreme de primavara lui 2008.
Vizualizari: 1252