© 2024 Auto.ro
Si a fost Summit-ul... Pacat ca s-a terminat si spun asta ca unul dintre sutele de mii de participanti la traficul infernal din Bucuresti. Poate ca suna ciudat pentru unii, insa acesta este adevarul... Daca v-ati numarat printre cei care nu s-au speriat de restrictiile de circulatie impuse de autoritati din motive de securitate lesne de inteles si ati circulat cu masina in zilele de 2, 3 si 4 aprilie nu cred ca ati avut de ce va plange. Cum s-a incheiat Summit-ul, cum lucrurile au revenit la normal. Un normal... anormal, care a ajuns sa faca parte din viata cotidiana a oricarui bucurestean cu masina.
Orele petrecute zilnic la volan ne fac sa ne gandim la vrute si nevrute, asta daca nu se gaseste vreun nebun sa se ia de noi aiurea doar pentru ca sta prost cu nervii si gaseste sa si-i verse pe noi...
Si uite asa ne vin in cap vorbele iubitilor nostri edili care ne-au intoxicat in ultimii doi ani (cel putin) cu promisiuni de tot felul privind solutiile pentru fluidizarea traficului si rezolvarea problemei locurilor de parcare.
La un moment dat, prin primavara lui 2006 daca nu ma insel, imi aduc aminte ca se vorbea despre asa-zisele semafoare inteligente, care sa ia locul actualului sistem de semaforizare care este total depasit. Ati mai auzit vorbindu-se de acest subiect? Eu unul nu... Ba, exista zone in care semafoarele au fost desfiintate si altele unde au fost plantate absolut inutil.
Apoi, mi-aduc aminte ca ni s-au fluturat pe sub nas numeroase proiecte de pasaje supraterane care sa ocoleasca sau sa strabata zonele cele mai circulate. Ce s-a facut? In momentul de fata se lucreaza la doar doua astfel de pasaje, cel din zona Basarab-Titulescu si cel din zona Delfinului. Si, gata...
Cat despre locurile de parcare, ce sa mai vorbim... Parcari subterane si supraterane si pasaje „la inaltime” in Capitala! Cel putin asta isi doresc autoritatile romane (dar si noi...), care ne-au tot amenintat ca se apuca serios de treaba ca se ne faca viata mai usoara atunci cand circulam cu masina.
Ce au facut edilii in frunte cu primarul Adriean Videanu? NIMIC... In momentul de fata, avem de zece ori mai multe masini decat locuri de parcare, ceea ce se traduce printr-un trafic „bara la bara” si o aglomeratie urbana fara precedent in care cu greu iti poti gasi un locsor in care sa-ti parchezi masina.
Solutia? Cele 17 parcari in subteran promise de Primaria Bucuresti doar pentru zona centrala a orasului. Oricum, prea putine pentru cele aproximativ 1,2 milioane de masini (la o populatie oficiala de doua milioane de locuitori) care circula zilnic prin Bucuresti. Toate acestea sunt ale bucurestenilor si au la dispozitie, din pacate, doar in jur de 100.000 de locuri de parcare.
Si uite asa ajungem sa ne dorim ca Romania sa organizeze cat mai multe Summit-uri NATO sau Zile ale Francofoniei si alte evenimente de acest gen. Si cat mai des daca se poate...