Pentru prima data in istorie,
BMW va oferi pentru
V8-ul sau un pachet dinamic menit sa batatoreasca si mai bine
calea sportivitatii aleasa de
X5 inca de la aparitia primei generatii.
Numit evident “M”, acesta va influenta atat aspectul, cat si
comportamentul masinii, astfel incat marele
Sport Utility bavarez sa se transforme intr-o replica cat mai consistenta data unui adversar de calibrul lui
Porsche Cayenne.
In ceea ce priveste
metamorfoza designului, nu suntem foarte convinsi:
X5 4,8i M nu arata mai fioros decat un 4,8i “normal”, iar look-ul imprimat de
pragurile si barele de protectie cam patratoase, dar si de
jantele de 19 inch cu 10 spite (optional, exista unele de
20 de inch), pare inspirat de un tuning al anilor ’80.
Pe de alta parte insa, interiorul masinii este echipat corespunzator unei sportive a acestui secol:
scaune sport imbracate in piele,
insertii de aluminiu pe usi si
volan in piele.
Mai mult decat atat, exista si ceva schimbari importante in privinta partii tehnice, X5 4,8i M fiind echipat cu un tren de rulare cu suspensii sport mult mai potrivite cu imaginea logo-ului alb-albastru.
Din pacate (pentru unii), V8-ul de sub capota este acelasi cu al oricarui 4,8i, dar cine nu este multumit cu
355 CP, 0-100 km/h in 6,5 secunde si 241 km/h are doua posibilitati: fie da fuga la cel mai apropiat
tuner BMW si plateste o operatie de marire a “muschilor” masinii, fie strange bani in asteptarea presupusei
versiuni M a lui X5, ce va fi echipata, probabil, cu minunatul
V10 de cinci litri si 507 CP.
Sfatul nostru? Mergeti pe prima solutie – oricand poate constitui un
avans la achizitia celei de-a doua…