Ford a terminat 2006 cu aproape 13 miliarde de $ pierderi – „nici o problema” par a spune cei de la Premier Automotive Group, care sunt increzatori in faptul ca 2007 se poate termina cu profit pentru divizia premium a numarului trei mondial.
Afirmatia apartine chiar
CFO-ului Don Leclair, care pare sa nu bage in seama nici rezultatele grupului din ultimii trei ani, care au inrosit
contabilitatea Ford cu pierderi totale de aproape
1,15 miliarde de $.
Oaia neagra este si va continua sa fie Jaguar, constructorul care a terminat anul trecut cu
pierderi de 715 milioane de $ si care va continua in acest ritm si in anii urmatori.
Totusi, rezultatele sale pot fi contrabalansate, spun
liderii PAG, de
Volvo, suedezii castigand in mod obisnuit undeva intre
800 de milioane si 1,2 miliarde de $ anual. In 2007 insa, nordicii ar trebui sa castige chiar mai mult, multumita lansarii unor modele noi in special pe
piata americana, unde vanzarile o luasera pe o
panta descendenta.
In plus, PAG ar urma sa beneficieze de o
infuzie consistenta de bani de pe urma eventualei vanzari a lui
Aston Martin, evaluat la aproximativ 1 miliard de $. Asadar, un plus mai consistent ca minusul - rezulta
profit, nu? Nu si daca cineva doreste isi aduce aminte de anumite
datorii...