© 2024 Auto.ro
Cel mai tare Zonda din istoria modelului, R, si-a facut un debut discret la Viena, impunandu-si din start statutul de supercar “pour le connaisseurs”.
Doar 10 unitati vor fi produse la un pret de 1,4 milioane de euro bucata, iar proprietarii ar face bine sa se asigure ca pot intra oricand pe un circuit de viteza: cu Zonda R nu se va putea merge pe strada.
R va fi, de altfel, si ultima versiune a hypercar-ului italian inainte ca inlocuitorul sau sa-si faca debutul chiar anul viitor; ca urmare, marele Horacio Pagani a vrut sa se asigure ca numele Zonda nu va fi uitat atat de usor.
Munca la bolidul din imagini a durat nu mai putin de 24 de luni si asta in conditiile in care unul din clientii lui Pagani – un tip care are trei bucati in garajul personal – a urgentat constructia masinii.
Nu va lasati inselati de aparente: desi arata ca o Zonda cu steroizi, R imprumuta numai 10% dintre componente de la predecesorii sai, avand lungimea, ampatamentul si ecartamentul cu 394 mm, 47 mm, respectiv 50 mm mai mari.
Apoi, caroseria asezata peste sasiul din fibra de carbon complet nou a fost testata in tunelul de vant, ascunzand totodata un set de suspensii din aluminiu revizuite, o transmisie secventiala cu sase trepte si patru pompe de benzina ce hranesc noul motor V12.
Ca si predecesorul sau, a fost creat de catre inginerii lui AMG, insa asemanarile se opresc aici. Cilindreea a scazut dramatic de la 7,3 litri la “numai” sase, insa puterea a facut acelasi lucru... in sens invers: daca Zonda F propunea 610 CP, R isi va rasfata stapanii cu 750 CP.
Cum modelele Zonda s-au mandrit intotdeauna cu o masa proprie mica, rezulta faptul ca cei 750 CP sunt suficienti pentru un 0-100 km/h extrem de rapid – doar 3,2 secunde – si, se spune, pentru o viteza maxima apropiata de 400 km/h. Ferrari FXX are o problema. Imensa.