PAL-V este doar unul din vehiculele zburatoare care asteapta cu infrigurare sa treaca din starea de proiect in cea a unui produs de serie – vezi cazurile Moller Skycar si X-Hawk –, insa se pare ca inventatorul sau, olandezul John Bakker, a gasit un grup de investitori care cred in ideea sa, astfel incat am ne-am putea trezi cat de curand cu o asmenea “masina” deasupra capului.
Dezvoltat de-a lungul a sase ani de munca, PAL-V (acronimul lui
Personnel Air Vehicle) va fi livrat primilor clienti peste numai patru ani (cel putin asa promite Bakker), urmand a avea un pret de aproximativ
110.000 de euro.
Vehiculul seamana destul de mult cu un elicopter de mici dimensiuni, avand o
caroserie profilata aerodinamic, sprijinita pe trei roti si avand montat pe acoperis un
rotor cu elice. Acesta se pliaza atunci cand soferul/pilotul decide sa mearga pe sosea si ii permite sa se inalte la maximum 1.500 m , exact sub limita spatiului aerian comercial.
Puterea lui PAL-V provine de la un motor pe benzina sau, la alegere, de la unul consumator de
biodiesel, viteza maxima a ineditului hibrid fiind de
200 km/h atat in aer, cat si pe pamant. Multumita designului cu elice, el va putea decola si ateriza pe orice tip de teren suficient de degajat sau poate fi condus pana la cel mai apropiat aeroport sau
eliport atunci cand se intra in zone aglomerate.
PAL-V este totodata si un vehicul destul de sigur, beneficiind de un sistem giroscopic ce nu-i va permite sa cada cu capul inainte in caz ca motorul va avea probleme: masinaria va cadea intotdeauna in picioare, urmand o
axa verticala, creand in acelasi timp suficienta forta pentru a roti palele elicei astfel incat aterizarea sa fie cat mai lina.